Gå til sidens hovedinnhold

«Squid Game»-stjernen gjør voldsom suksess: Har fått 14 millioner nye følgere på tre uker

TV-serien «Squid Game» er på god vei til å bli den mest sette Netflix-serien noensinne. Det merker nok skuespillerinnen Ho-Yeun Jung om hun sjekker Instagram-profilen sin.

De sørkoreanske skuespillerne i Netflix-suksessen har nemlig blitt svært på populære på sosiale medier siden premieren 27. september.

Spesielt HoYeun Jung (27), som spiller Kang Sae-byeok i «Squid Game», har på rekordtid fått 14 millioner følgere på Instagram-profilen sin.

Les også: Mannen bak Netflix-suksessen «Squid Game» slår tilbake etter sterke anklager

Før serien så dagens lys hadde skuespillerdebutanten nemlig kun 400.000 følgere, og nå knappe tre uker senere har hun 16,1 millioner følgere.

Mandag ble Jung den mest fulgte kvinnelige sørkoreanske skuespilleren på Instagram, melder NME.

Ifølge Insider har Jung fått nesten én million nye følgere om dagen. Og hvis tilveksten av følgere fortsetter å øke i samme takt, vil hun være den mest populære sørkoreanske skuespilleren på hele Instagram i slutten av oktober, skriver nettstedet.

Jung hadde aldri hatt en skuespillerjobb før «Squid Game» og er opprinnelig modell. I 2015 ble hun kåret til Sør-Koreas «neste toppmodell» av magasinet Vogue, etter å ha blitt sett på TV-programmet med samme navn to år tidligere.

Etter å ha startet modellkarrieren som 16-åring, har Jung dukket opp på forsiden av Vogue, Nylon, Harper's Bazaar, Dazed og Elle, samt jobbet med kjente merker som Marc Jacobs, Fendi, Max Mara, Dolce & Gabbana og H&M.

Les også: Koreansk mann blir nedringt av «Squid Game»-fans. Netflix tvunget til å ta grep