Gå til sidens hovedinnhold

Vanvittig vending i «Tiger King»-historien

Carole Baskin er blitt tilkjent Joe Exotics dyrepark av en domstol.

I denne saken finner du noen av de mest aktuelle kjendisnyhetene og virale trendene fra inn- og utland akkurat nå.

Har du sett Netflix-suksessen Tiger King er det én ting du neppe er i tvil om:

Joe Exotic hater Carole Baskin intenst. Såpass intenst at han nå er rippet for å oppleve sin egen verdensomspennende berømmelse, ettersom han sitter i fengslet for å ha planlagt et bestillingsdrap på erkefienden Baskin.

Les også: Carole Baskin ville ikke bli intervjuet – lurt til å tro hun var med på Jimmy Fallons talkshow

Derfor kan ikke det neste kapittelet i denne sagaen beskrives som noe annet enn en vanvittig vending i historien. Carole Baskin er nemlig blitt tilkjent Joe Exotics dyrepark av en domstol.

Det kommer etter at Carole for mange år siden saksøkte Joe for å ha kopier hennes merkevare. Carole vant saken mot Joe og moren, men fikk aldri pengene sine.

I senere tid har Joe overført eierskapet for dyrehagen til Jeff Lowe og sin egen mor, men nå har altså en dommer erklært dette for ugyldig, og som påpakk for den gamle dommen har Carole fått de utestående verdiene, i form av dyreparken.

Les også: Hinter om ny «Tiger King»-sesong: – Det er så mye mer

Det betyr at den egentlige eieren Jeff Lowe og hans kone må tre til side, og Joe Exotics verste mareritt er virkelighet.

En som ikke virker nevneverdig lei seg i denne saken er Jeff Lowe. Han hadde nemlig uansett planlagt å skrote dyrehagen, og har brukt den siste tiden på å bygge en ny, et helt annet sted i Oklahoma.

– Tatt i betraktning at Carole brukte omtrent 2,5 millioner på å få tilbake hennes ene million, må vi gratulere henne med anskaffelsen av 16 dekar på bygda i Oklahoma, sier Jeff Lowe i det som må beskrives som en meget ironisk kommentar, gjengitt av TMZ.

Derfor får du svarte innlegg på Instagram i dag

I dag vil du kanskje oppleve å få opp helsorte oppdateringer på Instagram, og forklaringen er enkel.

I forbindelse med dødsfallet til George Floyd, og Black Lives Matter-kampanjen som har blusset opp igjen i etterkant, har underholdningsbransjen i USA og flere andre land bestemt seg for å ta en pause i dag, 2. juni.

Markeringen har fått navnet BlackOutTuesday, og gestaltes av hashtaggen #TheShowMustBePaused. Målet er å pause all annen, vanlig aktivitet i musikkbransjen, og heller kjempe mot urettferdighet mellom ulike raser.

Rolling Stones-frontmann Mick Jagger er blant dem som leder denne timeout-en i sosiale medier.

– Det er hjerteskjærende å se Amerika igjen rives i stykker over raseproblemer, skriver Jagger i sitt innlegg.

– Jeg håper at vi etter denne dagen kan jobbe sammen for å fjerne hatet, splittelsen og begynne å lege smerten og lidelsen som alle kjenner i landet, fortsetter Jagger.

Flere store musikkprodusenter, som Warner Studios, Capitol Records, Abbey Road Studios og Columbia Records har også sagt at de deltar i denne markeringen.

– Dette er ikke en fridag. Det er en dag for refleksjon hvor vi kan finne ut hvordan vi i solidaritet skal bevege oss fremover. Med musikken av kan vi endelig lytte, skriver Columbia Records på sin Instagram.

Den svenske musikkstrømmetjenesten Spotify kommer også til å bidra til markeringen.

– Utvalgte spillelister og podkaster vil inkludere et spor med 8 minutter og 46 sekunder stillhet, for å gjøre oppmerksom på hvor lang tid George Floyd ble kvelt, skriver Spotify i en uttalelse på deres blogg.

Hashtagg-kritikk

I tillegg til musikkbransjens markering, har også en rekke kjendiser valgt å vise sin støtte til markeringen ved å dele helsorte bilder i Instagram-feeden sin.

Blant andre har kjendiser som David Beckham, Rita Ora, Jennifer Garner og Ruby Rose delt helsorte bilder, og også her til lands går Instagram i sort.

Blant dem som har delt et bilde er prinsesse Märtha Louise, men selv om baktanken er god har hun fått mye kritikk i kommentarfeltet. Dette på bakgrunn av hashtaggene hun har lagt ved.

I likhet med mange andre bruker hun både #blackouttuesday og #blacklivesmatter, men sistnevnte bes hun nå om å fjerne.

«Hei, kan du bare bruke #blackouttuesday istedet, slik at sorte firkanter ikke begraver innlegg med viktig informasjon tagget med #blacklivesmatter? Takk», lyder en av kommentarene.

«Vennligst bruk hashtaggen #blackout, ikke #blacklivesmatter. Vi må holde oss informert om alt som skjer, og hashtaggen er den beste måten å gjøre det på. Det blir vanskeligere for oss å se alt på grunn av oversvømmelsen av sorte bilder under den hashtaggen», skriver en annen.

Liknende kommentarer er en gjenganger i kommentarfeltet, der flere ber henne spre ordet om å unngå hashtaggen #blacklivesmatter. Foreløpig er begge taggene med i innlegget.

Les også: Test: Hvor mye mer strøm bruker elbilen på motorvei?

Auksjonerer bort nakenbilde

Jennifer Aniston, som den siste tiden har gjort stor suksess i Apple-serien «The Morning Show», ønsker å bidra med penger i forbindelse med koronautbruddet. For å gjøre det auksjonerer hun nå bort et nakenbilde.

Det ikoniske bildet er i svart-hvitt og er tatt av fotografen Mark Seliger, og har blitt kjent for mange på grunn av Anistons diskrete posering med beina i kryss.

Det er det velrennomerte auksjonshuset Christie's som holder auksjonen sammen med organisasjonen Radvocacy, og alle inntektene skal gå til organisasjonen NAF Clinics som bidrar med gratis koronavirustesting og pleie til de som ikke prioriteres i helsevesenet.

Les også: Jennifer Anistons favoritt-treningsøvelser er avslørt - og er helt oppnåelige

Nekter å være med på gjenforening - inntektene renner inn

Med noen få unntak har Victoria Beckham alltid vært den av jentene som har manglet når Spice Girls i senere år har lagt ut på gjenforeningsturneer.

Gjenforeninger gir åpenbart lukrative avtaler å hente for krydderjentene, men det viser seg at gjenforeningen også betyr verdifulle mynter i kassa hos Beckham-familien.

Victoria får nemlig sin andel av suksessen, enten hun velger å være med eller ei. Da Spice Girls i fjor la ut på en turné i Storbritannia med 13 konserter, sto også Victoria på lønningslista.

Det er fordi hun, sammen med de andre medlemmene, er direktør og medlem i selskapet «Spice Girls Limited», og derfor får hun en andel av det som tjenes inn i form av avtaler, salg av merch og lisenser.

Selskapet, som året i forveien hadde tjent 124.000 britiske pund, tjente inn hele 4,5 millioner i 2019, rundt 54 millioner norske kroner. Dermed kan Victoria vente seg en fin sum til tross for å ha takket nei.

Tabloidavisen The Sun skriver at Victoria skal ha fått 1 million britiske pund, rundt 12 millioner norske kroner. Det skal være mer enn Victoria tjener på klesmerket sitt, som lenge har slitt med lønnsomheten.

Den siste tiden har Victoria måtte tåle kritikk etter at hun permitterte 30 av sine ansatte, før hun angret seg etter massive protester. I tillegg har klesmerket hun eier og designer for slitt med salget i lengre tid.

Les også: David Beckhams økonomiske høydepunkter: Derfor må Adidas punge ut så lenge han lever

Les mer

«Tiger King»-stjernen ble ekskludert fra Justin Bieber og Ariana Grandes kjendistunge musikkvideo

Les mer

Frida Aasen gjør som stjernene: Her er hun modell på Facetime

Les mer

Robbie Williams og Ayda Field i koronakrise: - Vi har store familieproblemer

Reklame

Black Week: De beste kuppene du gjør på Fjellsport-salget