Utrykket #basicbitch har fått en ny gren, nå kan du ønske #vscogirl velkommen.
VSCO (uttales «vesko») er for mange en kjent bilderedigeringsapp, som også har en sosialfunksjon, ved at bildene kan legges ut på en egen profil, ikke helt ulikt Instagram.
Nå har appen også fått sin egen hashtag, som betegner det som kan anses som prototypen av en VSCO-bruker.
Les også: Nysingle Miley Cyrus dro rett på jenteferie og klinte til med Kaitlynn Carter
Hva betyr VSCO-girl?
Ifølge The Independent brukes uttrykket #VSCOgirl for å beskrive tenåringsjenter som kler seg og oppfører seg på en viss måte, både på nett og i det virkelige liv.
Poenget med både oppførsel og utseende skal være å fremstå uanstrengt.
En VSCO-jente skal lett kunne kjennetegnes på tilbehøret hun bruker, som for eksempel en scrunchie (hårstrikk med rysjet stoff rundt), et halssmykke laget av skjell og en gjenbrukbar vannflaske, som oftest av merket Hydro Flask.
Jenter som er en typisk vscogirl bruker minimalt med sminke eller er spesielt opptatt av å sminke seg naturlig.
Klær fra merker som Urban Outfitters og Brandy Melville (fortrinnsvis en stor t-skjorte eller tubetopp), Crocs (med sokker i), vans eller Birkenstock-sandaler er populære.
Les også: Prinsessen på plass på ny skole
I tillegg liker en vscogirl gjerne farger og har en tiltrekning til havet.
«Estetisk tilfredsstillende»
Hashtaggen har allerede blitt nevnt 1,1 millioner ganger på Instagram og blir også mye brukt i appen TikTok.
Bildene kjennetegnes som oftest av at de er «estetisk tilfredsstillende», gjerne fotografert i vakre, fargerike omgivelser.
Ser du på Instagram-feeden til en typisk vscogirl, så er den som oftest veldig flott og gjennomtenkt.
The Independent omtaler blant annet youtuberen Caiti DeCort, også kjent som «Caiti's Corner» som har lagt ut videoen «hvordan bli en vsco-girl». Den har fått over én million visninger.

Én av tre nordmenn har søvnvansker. De bør ikke gjøre denne feilen på morgenen
– Ordet jeg vil bruke for å beskrive det best mulig er «basic», for alle bruker de samme klærne og tingene, forteller Caiti til BuzzFeed News.
Les også: Jada Pinkett Smith mener kvinner bør snakke mer om sex: - Det er fortsatt tabubelagt
Får kritikk: Blir ekskluderende
Buzzfeed sammenligner trenden med 2000-tallets strandjenter, men mener også at trenden kan være negativ fordi den er så stereotypisk.
– VSCO-girls er høye, hvite og tynne og har nok penger til å kjøpe de forskjellige merkevarene som trenden tilsier, skriver journalist Lauren Strapagiel i BuzzFeed News.
Samme forfatter påpeker også at merket Brandy Melville er ekskluderende gjennom sitt design, fordi det har bare én størrelse, og denne passer som regel de som bruker størrelse small eller ekstra small, noen ganger referert til som «one size fits small».

Privat 46-årsfeiring for kronprinsesse Mette-Marit
Har gjort to viktige endringer i livet - nå raser kiloene av
