Gå til sidens hovedinnhold

Ylvis-låta «The Fox (What Does The Fox Say?)» har passert én milliard avspillinger på YouTube

Ellevill milepæl - har varslet fest.

Låta gikk viralt i lynfart. Husker du første gang du hørte den? Få et gjensyn her:

Da «The Fox (What Does The Fox Say?)» ble lastet opp på YouTube den 3. september 2013, forventet ikke Ylvis-brødrene Bård og Vegard at det skulle bli en så ellevill suksess som det har blitt. Nå har musikkvideoen til komiker-brødrene over én milliard visninger.

Det er altså åtte år siden så vi for første gang brødrene Bård og Vegard Ylvisåker synge om hva reven egentlig sier. Nå er det tid for feiring etter at musikkvideoen har passert over én milliard avspillinger og det er tid for feiring. Både manager Jørgen Thue og Vegard Ylvisåker har tidligere sagt til VG at de skulle feire da milliarden var nådd.

Les også: Senkveld knuser verdensrekorder- Må jobbe med seg selv

Gutta selv har lørdag tydd til Instagram for å takke, ved å legge ut en liten video-snutt.

- Noen ble med i videoen, andre ikke. Tusen takk til alle som har vært med å holde den dumme spøken vår i live. Det har vært fantastisk!

Startet som en vits

For musikkvideoen ble laget som en del av den tredje sesongen av brødrenes talkshow «I kveld med Ylvis» som gikk på TVNorge.

Videoen gikk kjapt viralt og nådde 100 millioner visninger på litt over en måned, og stjernestatusen var et faktum. Også internasjonalt.

Brødreparet gjestet blant annet talkshowet «Late Night With Jimmy Fallon» og morgenshowet «The Today show with Carson Daly». I tillegg det ble det også skrevet et portrett på guttene i New York Times.

I intervjuet forteller brødrene at det var meningen at sangen skulle være dårlig.

- Fra en komikers perspektiv hadde det vært mye morsommere om vi misbrukte talentet vårt, sa Bård Ylvisåker i intervjuet med New York Times.

Lilli Bendriss (74) om eksmannen: Folk i bygda trodde det var slavehandel

Stor entusiasme på en milliard

Tidligere har brødrene sagt at de skal feire da de når en milliard avspillinger. Nå som den er nådd blir det møtt med begeistring, men de glemmer fortsatt ikke å fokusere på det de mener er viktigst.

- Vi registrerer at ett av våre humorprodukter er i ferd med å nå delmål to i våre kunderesponsvisjon, nemlig èn milliard treff. Dette blir selvsagt imøtesett med stor entusiasme blant oss og våre ansatte, men vil allikevel aldri skyggelegge vår hovedmålsetning: å levere nye humorprodukter av topp kvalitet til Norges befolkning, sier Vegard Ylvisåker til Nettavisen.

Gråtkvalt Sophie Elise Isachsen etter hærverk: - Er helt sjokkert over hvor jævlige folk kan være

Reklame

Enormt salg på alt du trenger til løping