Gå til sidens hovedinnhold

Matthew Williamson designer for Lindex

Noen av inntektene fra designerkolleksjonen vil gå til Kreftforeningens Rosa sløyfe-kampanje.

(SIDE2): Matthew Williamson har inngått et designsamarbeidet med Lindex.

Feminint og fargerikt
Den britiske designeren Matthew Williamson er kjent for sine fargerike kolleksjoner, og er en favoritt blant kjendisene. Han regner for å være en mester med mønster, utsmykninger og kaleidoskopiske farger, og disse sentrale trekkene er innarbeidet i de utsøkte og feminine plaggene i denne kolleksjonen.

- Det føles fantastisk å kunne samarbeide med et spennende, internasjonalt moteselskap. Samarbeidet gir meg mulighet til og nå en ny gruppe motebevisste kvinner, sier Matthew Williamson i en pressemelding.

Mer fra Side2.no: Sjekk forsiden nå

Matthew Williamson er utdannet ved det prestisjetunge Central Saint Martins College. Den første designjobben hans var et frilansprosjekt for motehuset Marni. Deretter jobbet han for det britiske selskapet som eier butikkene Monsoon og Accessorize.

I februar 1997 dannet Matthew Williamson sitt eget designmerke oppkalt etter han selv, og sommeren samme år debuterte han med sin første visning, som han kalte «Electric Angels».

Se utvalgte plagg fra samarbeidskolleksjonen her:

HTML EMBED

Kjendisfavoritt
På catwalken hadde han stjernemodeller på rekke og rad som sørget for at visningen ble lagt merke til: Jade Jagger, Kate Moss, Helena Christensen og Diane Kruger.

Sienna Miller, Keira Knightley og Helena Christensen er blant hans beste venner, og de bruker klærne hans flittig.

- Klærne hans er alltid utsøkte og vakre med en spesiell vri, sier Sienna om designervennen, mens Helena Christensen har uttalt:

- Jeg visste at jeg elsker alt han gjør med det samme jeg så Matthews klær. De er som sjeldne antikviteter.

Siden hans første kolleksjon har han fortsatt å bygge opp et luksusmerke som selges i butikker i London, Dubai og Qatar, samt hos 170 forhandlere verden rundt.

- En verdig sak
Denne designerkolleksjonen bringer begge merker sammen for å støtte Rosa sløyfe-kampanjen. I over 10 år har Lindex vært en av hovedsponsorene for Kreftforeningens brystkreftkampanje i Norge og tilsvarende organisasjoner i selskapets 16 andre salgsland. Denne støtten fortsetter ved at 10 % av salgsinntektene fra kolleksjonen doneres til kampen mot brystkreft.

- Som designer har det alltid vært viktig for meg at min design får kvinner til å føle seg vakre og selvsikre. Jeg elsker kvinner og har alltid blitt inspirert av dem, så jeg er henrykt over at kolleksjonen kan støtte en så verdig sak, kommenterer Matthew Williamson.

Designerkolleksjonen består av plagg og tilbehør for den motebevisste kvinne, samt et lite utvalg plagg til den lille fashionista, og vil være tilgjengelig i utvalgte Lindex-butikker og på nett.

Designerkolleksjonen lanseres 4. oktober og 10% av salgsinntektene vil gå til Kreftforeningens Rosa sløyfe-kampanje i kampen mot brystkreft

Reklame

NÅ: Stort salg på sport og friluft

Kommentarer til denne saken