Gå til sidens hovedinnhold

McCann skjøt Gullfuglen

McCann og Sørlandschips vant Gullfuglen 2006.

Hjemmet Mortensen står bak kåringen. 16 byråer deltok i konkurransen og juryen begrunnet sitt valg på følgende måte:

NA24 - din næringslivsavis

- Vinneren utmerker seg ved å ha skapt sitt eget reklameunivers. Og inn i dette lille universet inviterer de oss stadig for å fortelle nye historier om seg selv. Årets vinnerannonse skulle gjerne vært en plakat som lå brettet inni bladet, men måtte nøye seg med å være en midtside.

Juryen mente imidlertid ikke at dette gjorde ideen verken mindre god eller vesentlig mindre underholdende.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

- For selv om det ikke er en annonse med mye tekst, er det mange andre fine detaljer å bruke tid på. Fotografen får også frem de som ikke er der på en utmerket måte. Til slutt er det bare å si at vinnerannonsen bærer preg av at annonsør og byrå er på samme lag, og det er nesten verdt prisen alene.

Team:
AD: Anette Briest Kriszat, tekst: Jeppe Christoffersen, AD-ass: Chris L'Orang Arnesen, kunderådgiver: Monika Augustsson og prosjektleder: Anne Gro L. Carlsson

Reklame

Kurs: Dette må du vite om vin og bobler til 17. mai