Gå til sidens hovedinnhold

Reagerer på rabatter

Reagerer sterkt mot Media Norges og Aftenpostens rabattkjør.

NA24 skrev tirsdag at Aftenposten og Media Norges storbysamkjøring går åpent ut med store rabatter til kundene.

Les mer: Aftenposten med 75 prosent rabatt

Storbyavisene Aftenposten, Bergens Tidende, Fedrelandsvennen og Stavanger Aftenblad frister annonsørene med dette tilbudet:

«Fra 23. desember til 10. januar gir vi 75 prosent rabatt på nettannonsering», heter det på annonsesidene til annonsesamkjøringen.

Reagerer
Strategidirektør Per Gauslaa i Startsiden reagerer sterkt på rabattmeldingen til Aftenposten. Han mener at man med dette er med på å presse ned prisene på det allerede hardt pressede internettmarkedet.

- Det virker svært lite gjennomtenkt å gå ut med slike rabatter. Aftenposten og Media Norge representerer en betydelig del av markedet. Ved å gå ut med slike utspill «så snakker de ned markedet», skriver Gauslaa i en melding til NA24 Propaganda.

Og han fortsetter:

- Dette er direkte ødeleggende for bransjen, slike utspill bør ikke komme fra en seriøs og stor medieaktør.

Hett tema
Rabattnivået på nettannonsering er et hett tema på styrerommene og salgsavdelingene i en rekke norske mediebedrifter. Denne høsten har trolig vært blant de verste noensinne, med rabatter på merkevareannonsering på opp til 90 prosent av listeprisen.

Si din mening om nettrabattene under.

Kommentarer til denne saken