Gå til sidens hovedinnhold

Mener Posten driver prisdumping

Avisbransjen mener prisdumping fra Posten gjør at reklameberget vokser.

Posten har ifølge Dagens Næringsliv distribuert reklame til under halve prisen av det en storavis med eget budapparat må ha for ikke å tape penger.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Dagens Næringslivs «DM-måler», reklamemannen og forfatteren Roger Pihl, fikk i fjor nesten 25 kg mer reklame i postkassen i 2007, sammenlignet med året før. Avisbransjen mener det er Posten som sørger for den sterke veksten.

– Det er vanskelig å skjønne at det kan være særlig lønnsomt på de prisnivåene Posten opererer med, sier Aftenposten-direktør Kristin Skogen Lund til Dagens Næringsliv.

Informasjonssjef Merete Bergeland Jebsen i Posten Norge avviser at Posten driver prisdumping

– Vi har ikke satt ned prisen i sone null. Våre annonsører har opplevd prisøkning tre ganger i løpet av det siste året, sier Jebsen til DN.

Kategorien direktereklame økte sterkt i mediebyråenes annonsestatistikk i fjor. Veksten på mer enn 40 prosent skyldtes i hovedsak at mer av direktereklamen ble formidlet gjennom mediebyråene.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Reklame

Enormt salg på alt du trenger til løping