Posten har ifølge Dagens Næringsliv distribuert reklame til under halve prisen av det en storavis med eget budapparat må ha for ikke å tape penger.
NA24 Propaganda - Norges største medienettsted
Dagens Næringslivs «DM-måler», reklamemannen og forfatteren Roger Pihl, fikk i fjor nesten 25 kg mer reklame i postkassen i 2007, sammenlignet med året før. Avisbransjen mener det er Posten som sørger for den sterke veksten.
– Det er vanskelig å skjønne at det kan være særlig lønnsomt på de prisnivåene Posten opererer med, sier Aftenposten-direktør Kristin Skogen Lund til Dagens Næringsliv.
Informasjonssjef Merete Bergeland Jebsen i Posten Norge avviser at Posten driver prisdumping
– Vi har ikke satt ned prisen i sone null. Våre annonsører har opplevd prisøkning tre ganger i løpet av det siste året, sier Jebsen til DN.
Kategorien direktereklame økte sterkt i mediebyråenes annonsestatistikk i fjor. Veksten på mer enn 40 prosent skyldtes i hovedsak at mer av direktereklamen ble formidlet gjennom mediebyråene.
Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda
