*Nettavisen* Nyheter.

Brente mandler på en sunnere måte!

I kveld vil jeg dele min måte å lage brente mandler på. Dette er en sunnere variant enn de tradisjonelle brente mandlene. Jeg lager det på denne måten fordi de inneholder vesentlig mindre kalorier, og personlig syns jeg disse smaker bedre enn de tradisjonelle. Å lage de på denne måten er en fin måte å kutte litt ned på kalorier og sukker i julen.

Klikk på bildet for å forstørre.

 



Til mine brente mandler trenger du:

♥ Ca 3 store never med mandler

♥ 3 ss kokosolje

♥ 3 ss Sukrin Gold

♥ Ca 1 ts kanel og kardemomme

Sett ovnen på 200 grader. Legg mandlene utover på et stekebrett med bakepapir og stek i 10 min. Mens mandlene er i ovnen smelter du kokosolje og Sukrin Gold i en kjele. Ha i litt kanel og kardemomme. Ta mandlene ut av ovnen og ha de oppi kjelen og rør godt. Når mandlene er rørt godt inn i blandingen, har du mandlene over på stekebrettet igjen. Pass på at du har litt høye kanter med bakepapir opp på alle sider da kokosolje kan renne litt. Stek blandingen i ca 5 min (ikke noe lenger). Till slutt tar du mandlene ut av ovnen og har de i en bolle. Rør godt i blandingen før den stivner. Knekk mandlene fra hverandre og nyt!

Disse mandlene er kjempegode som topping på blant annet havregrøt, risgrøt, yoghurt og som tilbehør i gløgg. Du kan også ha de i granola eller frokostblanding for å få litt ekstra sødme.

Håper denne oppskriften faller i smak. Ha en fin kveld videre!

- Natalie

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.