RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Maria Erken Høili

Bumperplate workouts!

Hei kjære lesere.

 


Da kjører vi på med et nytt styrke program. Jeg er jo en annerledes tenker og liker å bruke fantasien når det gjelder øvelser. Her er det noe nytt og gøy som gir enormt bra resultater, både for muskel vekst, oppstramming og shaping av kroppen.

Bumperplates som man bruker på enden av vektstenger finnes på de fleste helsestudio og har et bred utvalg av kg, bruk den som passer til din kropp og styrkenivå. Vil anbefale 10-20 kg for mann og 5-15 kg for dame.

Øvelsene er linket på navnet og bilder ligger under, de 2 nederste øvelsene finnes ikke på nett så se bilder under.

Fem runder av 

15 x Ground to overhead med bumperplate 5-20 kg

15 x overhead squats med bumperplate 5-20 kg

20 sekunder bumper plate hold 5-20 kg, rette armer ut.

15 x bumperplate crossover 5-20 kg mage, twist side til side.

 

Bumperplate ground to overhead bunn posisjon.
 

Bumper plate ground to overhead topp posisjon.
 

Bumperplate overhead squats. Under 90% i bunn posisjon, rette armer.
 

Bumper plate hold, rette armer 20 sek.

 

 

Bumper plate cross over.

 

5 runder av overnevnte repetisjoner:) Fantastisk workout for hele kroppen.

Litt mer bumperplate inspirasjon finner du her:  

LYKKE TIL:)

Klem fra Maria.