*Nettavisen* Nyheter.

Gøy med kettlebells!

Hei alle sammen,

Tenkte å sette opp en økt til dere med fokus på fullkroppstrening med Kettlebells.

Klikk på bildet for å forstørre.

 



Disse vekt typene finner du på ditt lokale helsestudio eller du får kjøpt de på sportsbutikkene. De kommer i ulike størrelser og kg. Så her kan man tilpasse etter egen styrke ytelse.

Jeg anbefaler likevel at om man er gjennomsnittelige sterk kvinne 8-12 kg, veldig sterk 16-24 kg ,mann 12-16 veldig sterk 24-32 kg. Man klarer alltid mer en man tror.

Man kan selvfølgelig kjøre mindre vekt og flere repetisjoner om man ønsker det.

Her kommer økten: Bruk samme vekt gjennom hele økten.

5 Rounds for time:

  • 14 Kettlebell swings
  • 12 Kettlebell goblet squats
  • 10 kettlebell snatch
  • 8 kettlebell lunges on each leg.

kettlebell swings




Goblet squats

Klikk på bildet for å forstørre.

 



Kettlebell snatch


Klikk på bildet for å forstørre.

 




Kettlebell lunges on each leg

Klikk på bildet for å forstørre.

 

Klikk på bildet for å forstørre.

 



Det er viktig at du tar en vekt gjennom hele økten og så fort du klarer 5 runder av overnevnte øvelser.

Husk å spenne opp ryggen og frem med hoftene i bevegelsene, du får du ekstra hjelp av vektløsheten.

Disse øvelsene er gode for hele kroppen og er utrolig morsomme og utføre. Du vil få ekstrem styrke progresjon med kettlebellworkouts;)

Jeg kjørte økten med 16 kg på 17.24 min;) Lykke til og kos dere masse og kom gjerne med spørsmål.

Klem fra Maria

Følg meg gjerne på snap: Prettysmooth og på instagram Maria Hoili

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.