RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Maria Erken Høili

Stram opp den rompa der!

Hei alle sammen.

Vil legge ut et lite tips med fokus på Rompe. Ifølge samfunns trenden har rompe blitt mer og mer i fokus. Den skulle være liten og fast for noen år tilbake, men nå er det fokus på stor og rund rompe. En god nyhet for alle pære former, men litt verre for oss atleter eller eple former som ikke har denne formen sånn helt naturlig.

Trening for rompe.

 


Målsättning er viktig for alle, og min målsättning for denne månden er rompe bygg og rompe løft.

Jeg setter av 3 økter i uken på dette slik at jeg kan fikse på det området jeg vil jobbe med.

Dagens økt for meg er denne:

 

100 Back squats under 90 grader med 40 kg vektstang:

100 hip trusters med 40 kg vektstang.

Jeg deler det inn i 10 runder av 10 rep av hver øvelse per runde.

Du må gjerne ta mer eller mindre vekt. 

Dette er trening som virkelig løfter og bygger rompe og setter opp forbrenningen fordi du trener de store muskelgruppene i kroppen.

Disse øvelsene kan enkelt også gjøres uten vektstang og bare med kroppsvekt om du vil, men da ville jeg dobbelt repetisjonene.

 


Kos dere:)

You are what you do, not what you say you will do:)

 

Klem fra Maria