(SIDE2): Lindex har inngått et samarbeid med det italienske luksusmotehuset Missoni. Dette har resultert i en kolleksjon som skal lanseres 25. september i både Norden og Mellom-Europa.

Nå er de første lookbook-bildene sluppet.

Mønstermiks
Med denne kolleksjonen fortsetter Lindex å gi sin støtte til brystkreftsaken og Rosa sløyfe-aksjonen. 10 prosent av de totale salgsinntektene går direkte til kampen mot brystkreft og Rosa sløyfe.

Kolleksjonen består av dameklær, barneklær og undertøy, samt accessoirer. Kjennetegnende for kolleksjonen er mønster og design som er typiske for Missoni. Alt mikses og matches, mønster mot mønster for uventede effekter. I tillegg til de Missoni-typiske sikksakk- og bølgemønstrene, viser kolleksjonen også sommerfugler som et nytt innslag.

- Samarbeidet med Lindex har gitt oss en unik mulighet til å bringe rimelig design til alle kvinner, og samtidig til å gi noe tilbake, gjennom en verdensomspennende oppmerksomhet på brystkreft. Vi er imponert av Lindex’ lange engasjement for brystkreftforskning, som selskapet har støttet i mange år. Missoni har lagt merke til dette, og mener at dette er en ideell anledning for å støtte denne saken, som er så viktig for kvinner, sa Angela Missoni i en pressemelding.

Til de små også
Lindex Missoni kolleksjonen består blant annet av kjoler, trøyer, topper og tunikaer, samt bukser, loungewear og undertøy. Foreldre som liker italiensk design finner bodyer, tunikaer, leggings og tilbegør til sine barn og babyer i kolleksjonen. Utvalget av tilbehør er bredt, med ulike vesker, armbånd og halskjeder som de viktigste innslagene.

Se flere bilder her:

5261