Vi har sett trenden en stund. Modellene har gått fra å være personlighetsløse kleshengere, til å bli merkevarer i seg selv, ettertraktet nettopp fordi de har unik stil og personlighet.
Verdens mest etterspurte modell, Cara Delevingne, er utvilsomt vakker, men supermodell først og fremst på grunn av den sprudlende, litt quirky personligheten, og den unike, personlige stilen.
Det samme med den danske modellen og it-jenta Chloe Nørgaard.
Anti Agency, et Londonbasert modellbyrå, baserer seg på akkurat dette.
Byrået er bare et snaut år gammelt, men har allerede markert seg i bransjen. Anti Agencys modeller har gjort kampanjer for merker som Uniqlo, Dr. Martens og Urban Outfitters, og hatt modeller på visningene til blant annet Margiela, Giles og Meadham Kirchoff.
På nettsidene sine skrivet Anti Agency at de er: "The agency is for people who could’ve been models and decided not to, for people who are too cool to be models and people with real lives on the verge of exploding in music, fashion, art, illustration & creative industries etc."
I et intervju med The Daily Beast forteller innehaveren av Anti Agency, Pandora Lennard, at de har funnet modellene sine etter å ha sittet time etter time foran Facebook og lett etter nye ansikter.
I kartoteket til Anti Agency har modellene piercinger, store tatoveringer, hår i alle regnbuens farger, viltvoksende kroppshår ... Pandora Lennard forteller også at de ikke har noen regler hva høyde eller vekt.
Modellene har heller ikke de tradisjonelle mappene med bilder av seg selv.
- Vi vil at modellene skal bookes basert på personligheten deres, ikke en bunke med bilder, forteller Lennard. - Booker du en modell hos oss, booker du et menneske, ikke en kleshenger.