(SIDE2): Tidligere har det bare vært 30 amerikanske butikker som har distribuert det norske designmerket Simen Staalnacke og Peder Børresen står bak. Dette betyr en hundredobling for nordmennene, skriver Firda.no.

Reality
Det er gigantbyrået Creative Artist Agency (CAA) og gjennom en realityserie om designgründerne at Moods of Norway som konsept skal presenteres for amerikanerne. Duoen skal dele sin arbeidstid mellom Los Angeles og Norge, og det er nettopp flyttingen til LA som skal dokumenteres i en feel good-serie for amerikanske TV-seere.

Store og vokser
Merket har hatt en eventyrlig suksess de siste årene og er nå blitt så store at de holder sitt eget show utenfor Oslo Fashion Week som startet førstkommende mandag. Tradisjonelt har Moods avsluttet moteuken, men det får de ikke i august. Den ferske kolleksjonen har fått navnet «Legends of Norway», og handler om storheter i norsk kulturhistorie.

– Det er inspirert av historien til de gamle rockelegendene som var store i utlandet i sin tid, som Camilla Collett, Edvard Grieg og Ole Bull, forteller styreleder Jan Egil Flo i Moods of Norway til Firda.no.

Les også: Se Moods of Norway-visningen

Side2 er selvsagt til stede på Oslo Fashion Week - følg med for oppdateringer på motevisningene, festene og gatemoten!

. Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!