(SIDE2): Svenske Cheap Monday har latt seg kjøpe opp av H&M.
Trangt og billig
Selskapet skal fremdeles stå alene som Fabric Scandinavien AB, men innenfor H&M-familien. Ideen bak den mindre produsenten og deres største merke Cheap Monday er kul mote til en rimelig penge.
De supertrange jeansene kom til Norge for om lag tre år siden og ble en hit umiddelbart. Til rundt femhundrelappen er jeansene innenfor rimelighetens grenser for motebevisste studenter og ungdom.
- Vi har lenge vært imponert over Fabric Scandinaviens utvikling og vi ser potensial i å utvikle butikkene og konseptet på flere områder, sier direktør i H&M, Rolf Eriksen, i en pressemelding.
Stort marked
I dag selges Cheap Monday i over 1000 butikker globalt, og når de nå slår seg sammen med H&M når de et gigantisk marked verden over.
- H&M er et fantastisk selskap som deler de samme verdiene som oss og sammen kan vi utvikle våre ideer ytterligere, sier direktør i Fabric Scandinavien, Lars Karlsson.
Les mer om mote her
Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!
Denne saken er skrevet som innhold av Nettavisen. Kommersielle lenker i artikkelen henviser til aktører som betaler for eventuelt salg gjennom artikkelen, og som dermed finansierer vårt redaksjonelle arbeid. På generelt grunnlag vil det i slike artikler være lenker, herunder dyplenker og s.k. «embedding» som ikke er kommersielle, men som er satt inn for å illustrere eller gjøre artikkelen mer relevant og nyttig for leserne.