Gå til sidens hovedinnhold

- Klær for livsglade jenter

Norsk supermodell gjør suksess med nettbutikk.

(SIDE2): Du har sett henne på utallige reklameboards og TV-reklamer. Pernille Holmboe (34) var kleskjeden Gina Tricots ansikt utad i seks år. Nå driver hun norsk nettbutikk fra Hong Kong, og det med stor suksess.

Vinn ett plagg fra Cameo her.

Felles drøm

Holmboe møtte designeren Tale Øvstebø i Hong Kong, de to hadde noen ting til felles. Begge to hadde internasjonal erfaring fra motebransjen, den ene som modell og den andre som designer. I tillegg var drømmen om utvikling av et eget klesmerke en fellesnevner.

- Vi ville skape et merke som kunne ligge i mellomsjiktet mellom highstreet kjeder og de største motehusene, ved å gi litt mer luksus for pengene, sier Tale Øvstebø og Holmboetil Side2.

Jentene ville fokusere på nøkkelplagg, men også gi kunden en følelse av å kjøpe noe mer unikt. Derfor var plagg i begrenset opplag et must for duoen.

Åpnet nettbutikk
Høsten 2011 gikk drømmen i oppfyllelse, da var klesmerket Cameo klar med sin første kolleksjon, og nettbutikken Shopcameo.no åpnet. Valget om å selge klærne på nett var helt bevisst.

- Suksesseshistorier som Net-a-porter og Asos viser at netthandelen er i eksplosiv vekst, man må være ambisiøs på nett. Kundene krever at det skjer ting hele tiden, sier Holmboe.

Butikken lanserer nye kreasjoner hver uke, og salget har gått over all forventning. Holmboe og Øvstebø er overveldet over responsen de har fått, men det stopper ikke jentene fra å sette seg høye og mer langsiktige mål.

- Visjonen til Cameo er å bli et stort internasjonalt merke som kan levere det nyeste nye innenfor trendene til enhver tid. Målet er å kunne skape plagg som har det lille ekstra, som kan høste komplimenter og som gir deg en følelse av luksus i hverdagen, sier Øvstebø.

For livsglade og energiske jenter
Øvstebø forteller at «Cameo-jenta» er livsglad, energisk og alltid klar for å ha det gøy. Hun elsker mote, film, musikk og vennene sine, og er ikke redd for å ta sjanser. I tillegg er shopping og sosialisering på nettet en betydelig del av livet hennes.

Klærne koster rundt 1000 kroner plagget, og kolleksjonen består blant annet av nøkkelplagg som skinnjakker, leggings, formsydde jakker og silkebukser. I designprosessen blir det hentet masse inspirasjon fra vintage blandet med sesongens heteste trender.

- Charlotte Rampling, Jane Birkin og Veruscha er moteikoner vi kommer tilbake til igjen og igjen. Men dagens «it-jenter» som Olivia Palermo og Caroline Sieber er også store inspirasjonskilder, sier Holmboe.

Hun påpeker at denne sesongen er det motehusene Isabel Marant, Chole og Stella McCartney som er blant favorittene.

Utfordrende
Til tross for rask oppnådd suksess ser Holmboe og Øvstebø utfordringene de har foran seg i et tøft marked, og føler presset på å levere et like godt produkt til enhver tid.

- Men den utfordringen tar vi med i pakken, ettersom dette er det vi aller helst har lyst til å drive med, sier Øvstebø.

Side2 Catwalk har fått lov til å gi bort ett Cameo-antrekk til to av våre lesere.
Se hvordan du kan vinne din favoritt her.

Reklame

NÅ: Enormt salg på alt du trenger til løping

Kommentarer til denne saken