GULLTAGGEN: (Kommunikator) Scandinavia Online står bak et nytt, internasjonalt mote-konsept som skal bringe magasinredaktører enda tetter på leserne. Og leserne kommer også enda tettere på kjøpssituasjonen.

Flingly utfordrer nå etablerte plattformer for merkevarebygging på nett. Motebloggere verden over har overtatt makttronen og fungerer i stor grad som en av nettets beste PR-kanaler for kommersielle mote- og livstilsaktører.

- Nå er det ikke lenger uvanlig å se bloggere på første rad under de største motevisningene, side om side med superkjendiser, sier konseptutvikler Hege Kristiane Horgen i Flingly

.

Brukergenererte motemagasiner

- Flingly har som visjon å bli det største forlaget for brukergenererte motemagasiner på nett. Vi ønsker å bli en stor og viktig arena innen mote både for redaksjonelle og kommersielle aktører, sier Horgen.

- Vi skal få inn personer med en ”passion for fashion” som også har ambisjoner innen mote, til å lage magasiner i Flingly. I første omgang baserer vi oss på invites, vi inviterer de som kan lage kvalitetsmessig innhold, sier hun.

Tjenesten har stor fokus på blogg og tar delingskulturen på nett seriøst.

- Flingly har valgt å satse internasjonalt, først og fremst fordi inspirasjon innen mote er verdensomspennende, ikke lokalt. Vi har utviklet et publiseringsverktøy rettet mote mote og livstils-segmentet, hvor vi vektlegger det visuelle, som ikke tradisjonelle bloggverktøy tilbyr i dag.

Gjør det lett å bli glossy

- Dette er neste generasjons motebloggverktøy, forteller Horgen. I dag bruker mange motebloggere enormt med tid til å produsere og publisere moteinnhold på nett. Flingly gjør det enklere for disse å fremstå enda bedre, gjennom glossy og profesjonelle magasiner. I Flingly skal man kunne bygge seg som merkevare, uansett om man er redaksjonell eller kommersiell.

Horgen og Øra deler sine erfaringer på årets Gulltaggen 2011, og stiller spørsmål som: Hva er neste steg for motebloggerne? Er blogg en riktig plattform videre for merkevarebygging av egen og andres merkevare? Eller bør man la seg inspirere av forlagsbransjen og deres magasiner?