(SIDE2): Å stjele stilen til kjendisene er et velkjent fenomen, og hårsveisene er intet unntak.
Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!
Men ikke alle slår an. Sheryl Crowe uttalte for eksempel nylig at karrieren sto stille i fire år, fordi hun klippet håret kort.
Felicitys feilsteg
Keri Russell visste ikke hva hun gjorde da hun klippet av seg krøllene, i den forstand at TV-serien hun hadde hovedrollen i, «Felicity», gikk av luften rett etterpå. Til hennes forsvar fulgte hun bare produsentenes råd. Illsinte seere krevde at håret skulle komme tilbake, ellers ville de ikke se på. Det gikk som det gikk.
The Rachel
Ikke siden Farrah Fawcett ble kopiert på 70-tallet har en karakter skapt så stor furore rundt hårsveisen. Jennifer Aniston skulderlange, fyldige hår ble straks det heteste, og kvinner verden over ba frisøren om å få «The Rachel».
The Britney
Britneys mentale forfall ble et velkjent faktum da hun i februar 2007 dro til en salong og barberte av seg alt håret. Hvorfor vites ikke, men det skal ha vært en reaksjon på den vanskelige skilsmissen. Hun har ikke vist skallen siden, men har hatt parykker og extentions.
Agassi tok «The Britney»
Tennisesset Andre Agassi ble kjent på 80-tallet for sin kyndige backhand, og lange hår. Trendy som han er sjokkerte han likevel i 1995, med å barbere hodet og samme år kunne han kalle seg verdens beste. Tilfeldig? Neppe.
Felles familiesveis
Katie Holmes klippet av seg sine lange lokker tidligere i år, med det resultat at hun har samme sveis som både ektemannen Tom Cruise og datteren Suri. Hun har likevel fått mye skryt for valget, og er ifølge ekspertene ekstremt trendy.
Gjøkeredet
Mange lurer på hva som lurer seg i Amy Winehouses store hår, inkludert sikkerhetsvakter i fengselet der ektemannen Blake sitter for tiden. Hun må finne seg i å bli gjennomsøkt hver gang hun besøker ham. Selv sverger hun på at alt er hennes eget hår, og velger å ikke kommentere sammenligningene med Marge Simpson.
Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!
Denne saken er skrevet som innhold av Nettavisen. Kommersielle lenker i artikkelen henviser til aktører som betaler for eventuelt salg gjennom artikkelen, og som dermed finansierer vårt redaksjonelle arbeid. På generelt grunnlag vil det i slike artikler være lenker, herunder dyplenker og s.k. «embedding» som ikke er kommersielle, men som er satt inn for å illustrere eller gjøre artikkelen mer relevant og nyttig for leserne.