Gå til sidens hovedinnhold

Nå skal «Penny» innta Super Bowl

Big Bang Theory-stjernen skal kaste glans over amerikansk fotballs festaften.

Big Bang Theory-stjernen Kaley Cuoco er blant profilene som skal delta i skal delta i en reklamefilm under årets Super Bowl-finale, melder Business Insider.

Hun skal fronte bilmerket Toyota, som la nylig ut en pressemelding der de annonserte at Cuoco skal være frontfiguren for firmaets Super Bowl-reklame dette året.

Cuoco spiller den populære karakteren «Penny» i suksess-serien som blant annet vises på TV Norge.

- Da jeg så konseptet, visste jeg at det var noe jeg ønsket å være en del av, sier hun om reklamen, som fortsatt er strengt hemmelig.

Toyota promoterer reklamen for det den er verdt, og inviterer publikum med på innspillingen. De som ønsker, kan sende inn et bilde på Instagram eller Twitter, merke det med hashtagen #wishgranted – og én heldig vinner får delta i reklamen sammen med Kaley Cuoco.

Super Bowl-reklamer er som kjent «big business», og nå koster det om lag 20 millioner kroner for å få vist fram en 30 sekunders reklamefilm.

Mange selskap mener at det er verdt det. Super Bowls TV-reklamer får stor oppmerksomhet. Det finnes til og med egne nettsteder for dem.

- Super Bowl er ikke lenger bare en kamp på en søndag ettermiddag. Det er en nesten tre uker lang PR-kampanje og kampanje på sosiale medier, sa PR-ansvarlig Brian Thomas hos Volkswagen USA, til Chicago Tribune før fjorårets finale.

I 2012 ble Super Bowl spilt mellom lag som hører hjemme i de største TV-markedene, og det var derfor ventet at seerrekorden fra i fjor blir slått, noe den ble. Dette gjorde at NBC, som sendte kampen, økte reklameprisene med 17 prosent, ifølge New York Times.

Super Bowl spilles søndag tredje februar.

Reklame

Endelig på lager igjen: Ladekabelen som kutter strømmen selv

Kommentarer til denne saken