NA24.no

- Bryllup er bra TV

Bjørn i premiereepisoden av «Brud i blinde» som starter med ny sesong i dag.
Bjørn i premiereepisoden av «Brud i blinde» som starter med ny sesong i dag. Foto: TLC Norge
Sist oppdatert:
Discovery investerer lokalt med ny sesong av TLC-serien «Brud i blinde»

Jan Andreassen, nordisk manager for Discovery Networks har høye forventninger til den andre sesongen av «Brud i blinde» , som har premiere på onsdag.

«Brud i blinde» er en norsk produksjon som kombinerer bryllup og reality. I hver episode følger vi et par som planlegger å gifte seg. Paret blir sponset med hele 100 000 kroner til den store dagen, men det er bare en hake. For å få pengene må paret skrive under på en kontrakt hvor det står at paret ikke får ha kontakt før bryllupet, og at alt ansvar for organisering ligger på mannen. Alt ansvaret. Fra catering til location, sminke, kirke og kjole. Den vordende bruden får ikke ha noe å gjøre med bryllupet, hun skal bare møte opp. Snart får vi med andre ord møte stressede brudgommer og tikkende «bridezillas» fra Fredrikstad til Geilo. Til sammen syv par skal til alters denne sesongen, hvis brudgommen husker å booke prest, da, lyder meldingen fra kanalen.

«Brud i blinde» er TLCs andre lokalproduksjon for Norge, en realityserie som kommer til få deg til å både bite negler og trimme lattermusklene. Etter en suksessfull første sesong har nordisk manager Jan Andreassen høye forventninger til den nye produksjonen.

- «Brud i blinde» var blant de ti mest populære programmene på TLC i 2011. Det var en stor suksess, så vi bestemte oss for å lage en ny runde med den samme serien, sier han i en melding.

Det er viktig for TLC å kommunisere at kanalen satser på lokalproduksjon. Lanseringen av «Brud i blinde» vil også bli støttet av markedskampanjer med mål å tiltrekke seg en kvinnelig målgruppe. Kampanjen vil bestå av utendørsreklame, printannonser og aktiviteter på sosiale medier.

- Vi har valgt kreative løsninger for å tiltrekke en kvinnelig målgruppe og vi har landet på en kampanje som inkluderer utendørs, magasin og sosiale medier. Det er viktig å vise at vi leverer lokalt innhold, både for å bygge TLC som merkevare og for å fortsette vår positive utvikling i kommersielle andeler. Vi er stolte av å lansere den andre sesongen av «Brud i blinde», sier Jan Andreassen i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere