*Nettavisen* Økonomi.

- Dagbladet fortsetter fallet

SAS nye kommunikasjonsdirektør tror ikke at Dagbladet har truffet grunnfjellet. Les dagens juleintervju.

27.12.07 08:36

Claus Sonberg gikk nylig fra jobben som Norden-sjef for Burson-Marsteller til ny jobb som kommunikasjonsdirektør for SAS-konsernet.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Hvilke endringer i medievanene er viktigst for norske annonsører?

- Utvilsomt digitaliseringen og den tilhørende demokratiseringen av mediene.

Valla overrasket
-Veksten i annonsemarkedet ser ut til å havne rundt 12 prosent i år, hvordan vil utviklingen være i 2008?

- Maks halvparten, altså seks prosent.

- Hva overrasket deg mest i mediebildet i inneværende år?

- At Valla ikke skjønte hvor det bar da saken sprakk og at hun virker å se seg tjent med å holde saken levende med stadige forsøk på omkamper.

- Hva blir «det store» i kommunikasjonsbransjen i 2008?

- Resultatfall på grunn av manglende evne til å se og håndtere en utflating av konjunkturene.

- Hvilken merkevare har de største utfordringene i 2008?

- De som har bygget opp et for stort gap mellom eget omdømme og realitetene.

- Hva mener du var årets store snakkis i mediene?

- Valla-saken

Spår Dagblad-fall
- Hvilke endringer i norske medier overrasket deg mest/minst?

- Problemene i Dagbladet. Jeg tror dessverre ikke de har truffet grunnfjellet ennå.

- Hvordan utvikler avisopplaget seg i 2008?

- Ytterligere fall.

- Hvordan skal du feire jul i år?

Med familien på hytta på Beitostølen. Bedre blir det ikke!

- Hva ser du mest frem til i 2008?

Å komme hjem til kona og barna hver torsdag etter fire dager som pendler i Stockholm.

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.