NA24.no

- Disse merkenavnene får mest positiv omtale


Rema 1000 har fått mest positiv oppmerksomhet det første halvåret i 2015, ifølge en undersøkelse.
Rema 1000 har fått mest positiv oppmerksomhet det første halvåret i 2015, ifølge en undersøkelse. Foto: Guro Holmene (Mediehuset Nettavisen)
Sist oppdatert:
Det enkle er ofte det beste, ifølge undersøkelse.

Markedsanalyseinstituttet YouGov Norge har undersøkt hvilke merkenavn som har fått mest positiv omtale i Norge i løpet av årets seks første måneder.

På topp av listen finner vi Rema 1000, og like bak havner Finn.no.

Se hele listen lenger ned.

- Rema 1000 hadde også førsteplassen da vi foretok samme rangering for hele 2014. Det er sterkt av Rema 1000 å inneha førsteplassen i en bransje med knalltøff konkurranse om forbrukernes gunst. Kjeden scorer bedre enn sterke merkenavn som IKEA, Toyota og Clas Ohlson, sier Per Ståle Ekrol, Research Team Manager og fagansvarlig for BrandIndex i Norge i en pressemelding.

1 Rema 1000
30,7
2 Finn.no
29,2
3 Kiwi
24,5
4 Ikea
23,6
5 Samsung
23,5
6 Toyota
21,4
7 Meny
21,3
8 Coop
20,9
9 Clas Ohlson
20,4
10 Volvo
20,4

Av selskapene som er med i målingen, er det DNB som har hatt den største fremgangen sammenlignet med 2014. Norwegians poengsum er nå også på samme nivå som før pilotstreiken.

Se hele listen til venstre

- Norwegians omdømmekrise vedrørende pilotstreiken ble relativt kortvarig, sier Ekrol.

Totalt 220 merkenavn i Norge er undersøkt. Hver dag er 100 personer intervjuet for å vite hva de mener om merkenavnene, og det er det som er grunnlaget for poengsummen til det enkelte selskap.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere