- En overveldende suksess

Foto: Carina Charlotte Carlsen (Nettavisen)

Nettavisens lesere har tilbrakt mer enn 60 millioner minutter i overgangsvinduet.

Nettavisen har nå en pågående live oppdatering som heter «overgangsvinduet».

Her får du oppdateringer på alle overganger i Premier League og alle store europeiske ligaer. Her skal du få ferske overganger og rykter fra fotballens verden.

Overveldende
- Vi har veldig mye moro med å følge overgangsvinduet direkte. Spenningen som kommer når man venter på at favorittlaget skal forsterke stallen, kan av og til nesten være morsommere enn å se kampene. Livestudioet gir oss i tillegg et mye tettere bånd til leserne, både gjennom innsendte spørsmål, morsomme kommentarer og avstemninger vi selv legger ut, sier Roy Kvatningen, sportssjef i Nettavisen.

Overgangsvinduet har nå blitt fulgt i et par måneder, faktisk før det egentlig åpnet, og det har blitt tatt godt imot av leserne.

- Det har vært en overveldende suksess. Nå har leserne totalt tilbrakt mer enn 60 millioner minutter i livestudioet nå i sommer. Jeg tror vi vil runde 100 millioner før overgangsvinduet stenger, sier Kvatningen.

- Dette er moro
- Årsaken til at dette er blitt så stor suksess, tror jeg er en kombinasjon av flere ting. Leserne får de ferskeste ryktene, og de får også vår vurdering av ryktenes troverdighet. I tillegg får de økt kunnskap om ukjente spillere, både fra oss i redaksjonen og ekspertvurderinger vi henter inn. Det er nok også mange som synes det er hyggelig å kommunisere direkte med oss. Vi forsøker jo å holde en uformell tone og legger ut en del humoristiske innlegg i tillegg til ryktene, sier Kvatningen.

Sportsredaksjonen i Nettavisen synes også at det er spennende med livestudioet.

- Dette går forresten begge veier, dette med å sette pris på kommunikasjonen. Hele redaksjonen slåss nesten om å få jobbe med livestudioet, for vi synes dette er minst like moro som leserne, sier Kvatningen.

Overgangsvinduet har som nevnt hovedvekt på Premier League. Livedekningen pågår fram til overgangsvinduet stenger ved midnatt 2. september. Det er altså deadline day.

Kvatningen tror interessen for overgangsvinduet bare vil øke nå i tiden inn mot deadline day.

- De neste ukene kommer til å bli enda morsommere. Vi satser på konkurranser, vi skal satse på video og vi håper å få inn flere spennende gjester. På selve deadline day skal vi levere den desidert beste dekningen i Nettavisens historie. Det gleder vi oss stort til, sier Kvatningen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.