NA24.no

- Gullkorn blottlegger kunder

Informasjonsrådgiver knallhardt ut mot egen bransjepris.

PR-prisen «Gullkorn» ble vedtatt opprettet i juni. Nå får prisen motbør fra informasjonsrådgiver Jarle Aabø.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Hvordan skal man kunne være med i en slik konkurranse uten å lottlegge kunder og deres indre liv, og drmed avgi forretningshemmeligheter? spør Aabø i Dagens Næringsliv.

«Gullkorn» skal hedre de beste pr-jobbene her i landet. Det mener Aabø ikke hjelper på omdømmet til bransjen.

- NIR (Norske Informasjonsrådgivere) sliter med et dårlig omdømme, men en selvforherligende prisutdeling med pomp og prakt skaper ikke tillig og troverdighet for NIR, sier Aabø som mener dette ikke er et korrekt omdømmebyggende tiltak.

Styreleder i NIR Hauk Lund mener dette er udramatisk og at det må være rom for konfedensialitet.

- De som måtte ha spesielle forutsetninger og ønsker om konfidensialitet kan be om det, men det ligger i sakens natur at høy grad av konfidensialitet ikke er forenlig med en offentlig prisutdeling. Jeg mener dette er helt udramatisk. Det meste vil kunne sammenlignes og juryeres uansett, sier Lund til DN.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere