NA24.no

- Ikke ferdig med å vokse

Sist oppdatert:
Dagens Næringsliv ble nok en gang opplagsvinner.

- Enten vokser man ellers så synker man, vi har planer om å fortsette med det første, sier Djuve til NA24 Propaganda.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Han modererer seg litt, men ambisjonen er likevel klar.

- Det kan sikkert gå litt i rykk og napp, og det er ikke sikkert at vi vil ha fremgang hvert år, men vi har klare ambisjoner om å fortsette å vokse, sier Djuve.

Sjette størst
Den eneste forskjellen på listen over landets største aviser fra 2006 til 2007 var at Dagens Næringsliv gikk forbi Adresseavisa. DN er nå landets sjette største avis og har med sitt nettoopplag på 81.391 bare 6.000 opp til landets største regionavis, Bergens Tidende.

- Vi er tydelige på at vi vil vokse mer, men om vi passerer Bergens Tidende eller ikke er ikke noe hovedpoeng for oss. Vi har heldigvis nysgjerrige lesere som gjerne følger oss når vi lanserer nye sider og bilag og har trolig landets mest attraktive publikum. De scorer høyt på både utdanning og inntekt og det gjør at vi kan fortsette å utvikle produktet. Nå har vi gjort vår største lansering noensinne med D2 og for å si det sånn, så er ikke det noe vi skal gjøre hvert år, sier Djuve.

- Kan gå på forfengeligheten løs
Bergens Tidendes redaktør Einar Hålien sier til NA24 Propaganda at han ikke frykter konkurransen om femteplassen på bestselgerlisten.

- Nei, jeg gjør ikke det. Jeg tror ikke det er mange i Bergen som har Dagens Næringsliv som ikke også holder BT. Skulle de gå forbi oss så ville det gått på forfengeligheten løs, det er selvfølgelig mer stas å være landets femte største enn sjette største avis. Jeg er imidlertid optimistisk på BTs vegne. Vi har sett en fin utvikling etter at vi la om til tabloid i september 2006, sier Hålien.

Han sier det meste går bra i mediehuset om dagen, med unntak av tv-satsingen.

- Tv isolert sett er vanskelig. Vi har imidlertid slått sammen web-tv- og tv-redaksjonen og har fått et større miljø som gjør at vi får et bedre produkt samlet sett på levende bilder. Jeg ville startet tv-satsingen igjen hvis var spørsmål om det, men det er dyrt å drive når man vil gjøre det skikkelig, sier Hålien.

Han er fornøyd med at fire av fem aviser i det planlagte Media Norge har fremgang.

- Det er et godt utgangspunkt. Vi skal fortsette å være lokale overfor både lesere og annonsører i Media Norge. Der vi skal få et løft er på det digitale utviklingsarbeidet, der blir vi fort litt for små på egenhånd, sier Hålien.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere