*Nettavisen* Økonomi.

- Jeg kan ikke røpe planene mine

Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

Milliardær Stein Erik Hagen satser friskt på sminkenettsted.

Kosmetikkrigen tilspisser seg på nettet.

Blivakker.no er nesten tre ganger så stor som Stein Erik Hagen-eide Blush.no.

Milliardæren lar seg ikke bekymre av den grunn. Hans nettstedet har hatt en solid utvikling.

- Jeg kan med stor glede fortelle at etter at vi overtok Blush har selskapet mangedoblet sin omsetning. Vi er så langt meget fornøyd med utviklingen i Blush, og med kjøpet av selskapet, sier Hagen til Nettavisen NA24.

Les også: Hagen taper sminkekrigen

Flyttet til Sandefjord
Hagen kjøpte 30 prosent av Blush i 2011. I fjor overtok han resten av selskapet og virksomheten ble flyttet til netthandelfirmaet Komplett i Sandefjord.

- Vi kjøpte for å videreutvikle vår netthandel, Komplett, sier han.

- Skal dere satse internasjonalt - hvilke visjoner har Blush?

- Vi kan ikke røpe videre planer, sier han.

- Jeg har kjøpt mye
Hagens kosmetikkselskap hadde en omsetning på rundt 30 millioner kroner i 2012. Konkurrenten Blivakker endte på en omsetning på 119 millioner kroner.

- Bruker du eller noen i familiene produktene som nettstedet selger?

- Jeg og barna har kjøpt mange gode og rimelige produkter på Blush.no. Vi er meget godt fornøyd, fortsetter han.

Følg NA24 på Facebook

Blush og Blivakker ble startet i 2009. Begge nettbutikkene fokuserer på lave kosmetikkpriser på nett. Stein Erik Hagen er kanskje mest kjent som mangeårig eier av dagligvareforretningen Rimi. I 2004 solgte han sin siste eierandel i dagligvareforretningen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.