- Kok te på levende laks

Foto: Terje Marøy (Scanpix)

Det er ikke bare i Norge at journalistene slår seg løs.

08.04.09 06:03

Norske medier har i dag fråtset i ulike aprilspøker, men det er ikke bare her hjemme at journalistene har vært ekstra kreative.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I utlandet markeres også datoen flittig i spaltene og det florerer av mer eller mindre morsomme påfunn.

Kutter papir - går for Twitter
The Guardian har virkelig tatt utfordringene i mediebransjen innover seg. Den engelske avisen kutter ut papirutgaven og blir den første avisen som publiseres eksklusivt via mikrobloggingstjenesten Twitter.

Alt innholdet i avisen skal heretter publiseres som såkalte «tweets» som kun tillater 140 tegn.

Avisen lover også å gjøre om hele arkivet, som strekker seg tilbake til 1821, tilgjengelig i det nye formatet.

Her er noen eksempler fra arkivet i det nye formatet:

«OMG Hitler invades Poland, allies declare war see tinyurl.com/b5x6e for more» og «JFK assassin8d @ Dallas, def. heard second gunshot from grassy knoll WTF?»

Les saken her

Laksekraft
The Daily Telegraph kommer med god nyhet for eksportnæring i Norge, vel å merke dersom man begynner å pakke levende laks.

Papiravisen røper at man nå ikke trenger å bekymre seg for en framtidig kraftkrise. Energi generert av bevegelsene til laks skal ved hjelp av et nettverk samles opp og distribueres. Avisen hevder at en svømmetur på en kvart nautisk mil, for én laks, skal gi strøm nok til å lage 18 kopper te.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Hefner vill etter råtne egg
Rotorua i New Zeland får en ny kjent innbygger, skal vi tro stedets eget turistnettsted.

Rotorua er kjent for sin gas som gir området sin kareteristiske lukt. En duft som, ifølge forskerne, skal ha en bra innvirkning på sexlivet til folk. En nyhet Hugh Hefner også har snappet opp.

Ifølge nettstedet ønsker Playboy-kongen nå å bygge en ny mansion i Rotorua.

Les saken her

Og til slutt;

Økonominettsted bygger karusell
Economist ekspanderer, ifølge egne sider. Nå satser mediehuset på en temapark som får det klingende navnet «Econoland».

- Satsingen er en del av det å gjøre merkevaren sterkere blant et mer yngre og dynamisk publikum, skriver nettstedet på egne sider.

Se interaktivt kart av parken i bunnen av denne saken

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.