- Lag tynnere aviser

Foto: Tommy H. Brakstad

Medieekspert mener innholdet blir stadig mer irrelevant.

04.02.09 09:37

- En tykk avis som oppleves som tynn er en katastrofe. Derimot kan en avis som er tynn i sidetall men tung i innhold anses som god og relevant, skriver Jo Bech-Karlsen i en kronikk i Aftenposten.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye mediaguide

Bech-Karlsen er førsteamanuensis i journalistikk ved Handelshøyskolen BI. Han trekker frem International Herald Tribune som eksempel til etterfølgelse for norske aviser, som han mener blir stadig større med mer irrelevant innhold. International Herald Tribune er tynn, men velorientert, heldekkende og velskrevet, skriver Jo Bech-Karlsen.

- For å skape et nytt grunnlag for papiravisen må man begynne med leserne, og ikke med annonsørene. Bare slik kan man skape et stabilt og langsiktig fundament for avisen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag