NA24.no

- Lage enda bedre tv

Ingerid Medhus mener bransjen må lage bedre tv, og TVNorge burde bli bedre kjent.

Pressesjef i TVNorge, Ingerid Medhus, er ikke snau når hun vurdere de største medienyhetene i 2007.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Hva kommer til å påvirke utviklingen i din bransje mest i de kommende årene?
- Det digitale bakkenettet, alle nye kanalene som kommer og de nye platformene hvor man kan se fremtidens TV.

- Hvilken norsk merkevare er sterkest, og hvilken merkevare burde bli mer kjent?
- Den norske merkevaren som er sterkest uavhengig av bransje er Tine. TVNorge burde bli mer kjent selvfølgelig.

- Hva er din oppfordring til resten av bransjen?
- Å lage enda bedre TV

- Hvordan skal du tilbringe ferien i år?
Badeliv i Larvik og laksefiske i Orkla. Norge er et fantastisk ferieland, spesielt om sommeren.

- Hva er den største medienyheten så langt i 2007?
- Utgivelsen av Håvard Melnæss Se og Hør-bok, at TVNorge kommer med ny tv kanal – FEM - og RiksTVs bakkenett.

- Hva tror du om de nye sjefen i TV 2 og NRK?
- Begge er erfarne og dyktige mediefolk som helt sikkert vil sette preg på sine respektive kanaler.

- TV-seingen har falt i 2007. Når død tv ut?
- Aldri. TV-seeingen vil bare endre seg. Seerne kommer i større grad til å bestemme hvor og når de skal se TV.

- Skal du på det digitale bakkenettet?
- Min nåværende sjef begynner jo snart i RiksTV så jeg regner med at han skaffer meg en boks.

- Hvilken avis tror du kommer til å leve lengst av dagens riksaviser?
- Den avisen som klarer å være tro mot sin profil samtidig som den også følger tider og trender kommer til å overleve lengst. Slik det ser ut i dag vil VG og Aftenposten klare dette best.

- Hvilken reklamekampanje er det du har lagt mest merke til første halvår?
- Reklamefilmene til Norsk Tipping med Joker Nord.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere