*Nettavisen* Økonomi.

- Lyd og bilde gir best underholdning

Presse- og informasjonsanvarlig i TV3, Glenn Støldal, er heldigital og tar seg selv i å nynne Grandiosasangen.

26.07.07 07:24

Glenn Støldal i TV3 ser allerede tv på både satelitt og kabel, og fotballentusiasten ser ikke noen grunn til å komme seg på det digitale bakkenettet.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Hva kommer til å påvirke utviklingen i din bransje mest i de kommende årene?
- Det at seerne ønsker å få tilgang til innholdet når de vil og hvor de vil, samt et langt større tilbud av underholdning på alle plattformer.

- Hvilken norsk merkevare er sterkest, og hvilken merkevare burde bli mer kjent?
- NRK er en veldig sterk norsk merkevare, og jeg blir minnet på det hver gang farfar ber meg om å skru på Norge (han mener da NRK1). Hvem som burde bli mer kjent? Får ikke en merkevare den kjenskapen den fortjener? Hehe.

- Hva er din oppfordring til resten av bransjen?
-Lag godt innhold slik at lyd og bilde sammen fortsatt gir den beste underholdningsopplevelsen.

- Hvordan skal du tilbringe ferien i år?
- Jeg skal to uker til Kreta med kone og to barn. Dessuten skal jeg være litt hjemme og pusle litt med hus og hage, samt finne på hyggelige ting med familien.

- Hva er den største medienyheten så langt i 2007?
- Det må bli Håvard Melnæs' bok om Se og Hørs arbeidsmetoder og bråket som fulgte i etterkant.

- Hva tror du om de nye sjefen i TV 2 og NRK?
- Det er ingen grunn til å tro annet enn at de kommer til å gjøre en god jobb - begge to.

- TV-seingen har falt i 2007. Når dør tv ut?
- TV dør ikke ut, men innholdet blir tilrettelagt slik at seerne kan få det hvor de vil og når de vil.

- Skal du på det digitale bakkenettet?
- Nei, det har jeg ikke behov for - jeg er heldigital allerede. Jeg bor i et sameie i Oslo med kabel-tv, og jeg har digital dekoder for å få med meg engelsk Premier League. Dessuten har jeg Viasat-parabol med Gull-pakken i kjelleren.

- Hvilken avis tror du kommer til å leve lengst av dagens riksaviser?
- VG.

- Hvilken reklamekampanje er det du har lagt mest merke til første halvår?
- Grandiosa-reklamen «Full pakke». Jeg har faktisk tatt meg selv i å nynne på låta i ny og ne...

Mer sommerprat:

- Minner om en gammel nabo
Ble klimaflyktning i Lofoten
- Vær mer åpne
Reklametopp ut mot TV 2-Hildrum
Slår et slag for laksereklamen
- Ta ferie med god samvittighet
- Sats på kvalitet
- Lofoten som Miami og Thailand
Prøver å glemme reklamen
Spår mediedød
- Lage enda bedre tv
- Tannløst tjafs
Gleder seg over reklamen
-Tv dør aldri ut

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.