NA24.no

- Møkkaski med drittstøvler selges

(Montasje)
Slik får du mye oppmerksomhet til annonsen din.

Vi har mange ganger sett annonser på Finn som får mye oppmerksomhet, noe som også fører til salg.

En annonse som denne uken har fått mye oppmerksomhet er «Møkkaski med drittstøvler, brukt to ganger». Annonsen ble publisert onsdag, og fredag passerte den 60.000 klikk.

- Du bare glir bakover og får kjempevondt
Det som selger er et par slalåmski med støvler. Noe av grunnen til oppmerksomheten kan være det spenstige språket selgeren bruker.

«Er antakelig en svakhet i designet, fordi de sklir like fort både fremover og bakover, og alltid i den retningen du helst ikke vil. Hvis du for eksempel vil bort til kafeen og ta en øl, kan du banne på at du i stedet renner bakover og faller. Hvis du faller spriker beina dessuten hver sin vei, på grunn av skienes veldig glatte underside. Hver. Eneste. Gang.», heter det i annonsen.

Les også : Dette badet er en folkefavoritt

Selgeren virker mildt sagt drittlei av både de glatte skiene og skoene, og er klar for kvitte seg med begge deler så fort som mulig. Han skriver at skiene kostet flere tusen kroner, men at han ikke orker å tenke på hva de kostet og selger dem for en tusenlapp.

«Det står "Dynastar 6th Sense Superpipe" på dem. Det er fordi folk som ikke kjenner sine egne begrensninger skal føle seg tøffe og lokkes til å kjøpe dem selv om de aldri har likt å stå på alpinski. De er 183 cm lange, uten at det gjør dem noe bedre.»

«Bindingene heter Look NX 11. Det er ikke så mye å si om dem bortsett fra at de løser seg ut hvis du skal bort i kafeen og i stedet sklir bakover og vrir beina og har kjempevondt.»

Tross at selgeren uttrykker at han er lei og oppgitt over skiene har de altså blitt solgt.

Dette klikker vi på
Kategorier som topper listene hos Finn er bolig og bil. Mange er på jakt etter nye boliger eller sitter å drømmer seg bort på både dyre boliger og dyre biler.

Noen annonser får betraktelig mer oppmerksomhet enn andre. Noen av oss husker kanskje: «Sofa til salgs grunnet skilsmisse. Trenger ikke den satans sofaen.». En annonse som spredde seg som ild i tørt gress på nett og nådde rekordhøye antall sidevisninger.

- Hvis flest mulig klikk er målet så gjelder det å skille seg ut, kanskje skrive en spennende tekst og ha bra bilder. Bruke humor og vekke følelser er ofte gode triks. Man bør også ha en triggende overskrift, beskrivende bilder og man kan også bruke fortellinger. Slik som å fortelle en historie rundt det du skal sele. Slike annonser ser vi at ofte slår an, sa Lene Kallum, informasjonssjef i Finn, til Nettavisen i november.

Det du skal selge trenger ikke være avansert. Det kan være så enkelt som en hvit sofa, slik som skilsmissesofaen. Har du en god annonse blir det du skal selge ofte solgt raskt.

- Jeg har brukt språk som virkemiddel og fine bilder, og opplevd at jeg har fått mye treff og solgt ting raskt. Lønner seg å gjøre seg litt flid, sa Kallum.

Skal du selge noe attraktivt som du vet det er stor interesse for så trenger du ikke legge så mye vekt på dette. For eksempel er pulk attraktivt.

Les også: Dette får folk til å klikke

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere