NA24.no

Foto: Scanpix

- Nei til reklame

Danskene vil ikke ha reklame og klistrer opp nei til reklame på postkassene.

Det er gratisaviskrigen som har skapt en folkebølge mot reklame i postkassene i Danmark. Det kan det danske postvesenet tape millioner på, skriver danske Børsen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Nesten 100.000 flere dansker, eller 16 prosent av hele den danske befolkningen, ønsker ikke reklame hjem til seg.

Denne utviklingen er plagsom for Post Danmark som kan forvente seg et tosifret milliontap i årsomsetningen som en konsekvens.

- Dette er noe vi følge nøye med på. Vi har mange markedsføringskanaler, hvor tilbudsavisen kun er en enkelt kanal. Og det er klart at dersom flere sier nei til reklame hjemme, dirigerer vi pengene våre til andre områder, sier innkjøpsdirektør i Fakta, Stig Laursen, til avisen.

Fakta er en av de største aktørene i Danmark på tilbudsaviser som blir sendt hjem til forbrukerne.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere

Mest lest