*Nettavisen* Økonomi.

- Norske kvinner fortjener eksklusivt undertøy

Foto: (Venture Factory)

Nordmenn til kamp mot Victoria Secret.

27.09.13 12:38

Venture Factory fortsetter å lansere nettbutikker innenfor motesegmentet og Norges første nettbutikk for eksklusivt undertøy ser dagens lys denne uken. Brandet har fått navnet MyMuse, som skal symbolisere selvstendige, selvsikre kvinner til inspirasjon for andre.

Selskaper innen samme kategori som Victoria Secret og Agent Provocateur har hatt stor suksess internasjonalt og Venture Factory mener det finnes et potensialet også i Norge.

- Norske kvinner fortjener en butikk som fokuserer på eksklusivt undertøy av høy kvalitet. Med MyMuse ønsker vi å tilby en liten kolleksjon av håndplukkede, eksklusive, kvalitetsprodukter, som ikke er å få tak i andre steder, sier leder av MyMuse og salgsdirektør i Venture Factory, Pia Elvebredd, til Nettavisen NA24.

Venture Factory jobber med utvikling av digitale tjenester. Selskapet består av de tre grunnleggerne Even Aas-Eng, Bo Myrås og Tore Malme, og et utviklingsteam offshore på 4-5 personer.

- Vil hjelpe menn
Nå vil de også hjelpe menn å handle undertøy til dama, kona, samboeren og så videre.

MyMuse har laget en egen guide for menn som vil kjøpe undertøy til sine kjære og vi tilbyr også telefonsupport hvis man virkelig står fast.

- Norske menn har en lang vei å gå på dette området så de trenger litt hjelp, sier Elvebredd med et smil.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: (Venture Factory)

Vil satse internasjonalt
Venture Factory har også ambisjoner utenfor Norge med konseptet.

- Dette er den første tjenesten vi lanserer i to land fra første dag, da vi også går live i Sverige denne uken. Det blir spennende og krevende, sier administrerende direktør i Venture Factory, Even Aas-Eng, som tidligere var .

Fra starten av 2013 hadde Venture Factory som mål å sette 15-20 tjenester ut på markedet over de tre neste årene. Noe som er en stor utfordring da markedet er svært vanskelig, men Aas-Eng er fast bestemt på å nå målet.

- Vi står fast ved vår målsetting om å sette 15 nye selskaper ut i markedet over de neste tre årene. Det blir uten tvil en krevende jobb, men vi er et team som brenner for oppgaven og vi gleder oss til å ta fatt, sa Aas-Eng til Nettavisen ved starten av året.

Nå er de godt i gang og har allerede satt ut fem tjenester.

Venture Factory har siden oppstart i januar 2013 lansert selskapene Inzpire.me, Advokatsvar.no, illusion.no, Wineit.no og Mymuse.no.

Klikk på bildet for å forstørre.

Even Aas-Eng Foto: Venture Factory

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.