NA24.no

- Si unnskyld

Sist oppdatert:
Misfornøyde kunder blidgjøres best av en beklagelse.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Mer enn en tredjedel av alle kunder som har gått til skrittet å skifte selskap grunnet dårlig service, hadde blitt værende hvis de bare hadde fått et usselt «unnskyld», melder BBC.

NA24 - din næringslivsavis

I tre fjerdedeler av alle klagesaker mot elendig kundebehandling, kommer det aldri noen beklagelse fra selskapene.

Hele 76 prosent av alle de spurte i undersøkelsen oppga at de hadde byttet selskap som følge av at de hadde vært misfornøyd med behandlingen de fikk. Mike Low i BSI, som har foretatt undersøkelsen, opplyser at kundeservice, eller mangel på dette, er den hyppigste årsaken til folk velger å bytte tjenesteleverandør.

- Å redusere antall tilfeller av kunder som forlater selskapet kan øke omsetningen på mellom 25-85 prosent, likevel blir det i 73 prosent av alle tilfellene aldri gjort forsøk på å få misfornøyde kunder til å bli værende, sier han.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere