*Nettavisen* Økonomi.

- Tone Damli er en døgnflue-kjendis

Trond Blindheim sier at Tone Damli er en døgnflue.

Men hun er verdt hver krone, mener Trond Blindheim.

Tone Damlis samarbeid med veddemålselskapet Betsson har fått betydelig oppmerksomhet.

- Hun er en døgnflue-kjendis og må smi mens jernet er varmt. Når som helst kan det komme en ny mann eller kvinne å overta for henne, sier Trond Blindheim,

- Verdt de pengene hun får
Blindheim er sosiolog med bakgrunn fra både akademia, reklame- og mediebransjen.

- Hun har blitt en kjendisfigur i alle medier, og de har gjerne artikler om henne to ganger om dagen, sier han.

Selskapet har en avtale med Tone Damli der hun skal være deres ansikt utad, i bytte mot en angivelig sum på mellom 1,5-2 millioner kroner i året.

- Hun er til enhver tid verdt de pengene hun får. Det er sponsorene som fastslår hennes verdi.

Blindheim sier at det er markedet som bestemmer hennes verdi.

- Så lenge det er medieoppslag vil det ha stor verdi. Alle kommersielle aktører vil ha oppmerksomhet, og så lenge journalister løper markedsførernes ærend har det stor effekt. Sponsorene er en parasitt som får sitte på til forsidene, mener Blindheim.

Klikk på bildet for å forstørre.

Tone Damli sitt samarbeid med Betsson har fått stor oppmerksomhet. Foto: (Trine Stalsberg)


- Ikke private forhold
Mandag kveld ble det kjent at Tone Damli har blitt mamma. Flere av de største mediene i Norge siterte Betsson som eier av nyheten.

- Tone Damli har avtale om å jobbe som Betsson-ambassadør. Vi kommenterer aldri honorarene til våre ambassadører. Kan likevel bekrefte at denne avtalen ikke omfatter noen private forhold og det var selvsagt ingen avtaler med henne i forbindelse med fødselen, opplyser Mikael Mellqvist, PR-manager, til Nettavisen NA24.

Han sier at Betsson-bloggen fikk pressemeldingen samtidig som NTB, men at de var raskere med å publisere.

Som spillselskap har ikke Betsson anledning til å annonsere som andre selskaper.

Men selv om reglene skulle bli endret vil de fortsette å knytte til seg profiler som Damli og John Arne Riise.

- Vi har mange kjente ambassadører i Betssongruppen og er fornøyd med den jobben de gjør. Primærmålet vårt er å bli behandlet som andre selskaper og få lov til å annonsere i norske kanaler, men vi vil uansett tilknytte oss fine ambassadører.


Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.