*Nettavisen* Økonomi.

- Tydeligvis mange av damene som likte i overkant veltrente karer i tights!

Foto: Getty / All Over Press

Men Cecilia Brækhus slo knockout på SuperBowl.

04.02.14 09:58

Natt til mandag kunne sportsinteresserte få med seg SuperBowl-finalen direkte på Viasat 4.

48.000 fikk med seg sendingen, som også ble vist direkte på Colosseum kino i Oslo med publikum i salen.

Programmet fikk en andel på 15,9 prosent i den kommersielle målgruppa, på 15 til 50 år. Av disse var 29,4 prosent menn i alderen 12 til 19 år, men også mange kvinner fikk med seg kampen mellom Seattle Seahawks og Denver Broncos.

En andel på 29,3 prosent av seerne var nemlig kvinner i alderen 20 til 29 år.

- Tydeligvis mange av damene som likte i overkant veltrente karer i tights! sier Line Vee Hanum, pressesjef i MTG TV, til Nettavisen NA24.

Fire timer lang sending
Hun legger ikke skjul på at kanalen er fornøyd med seertallene etter den actionfylte sportshelgen.

Lørdag sendte MTG TV også boksekampen mellom Cecilia Brækhus og Myriam Lamare på Viasat 4, og tallene tyder også på at kvinner også lar seg underholde av veltrente kvinner.

- I snitt fikk den fem timer lange boksesendingen på lørdag 130.000 og 17 prosent andel i den kommersielle målgruppen personer 15 til 50 år, opplyser Vee Hanum.

Selve kampen fikk 420.000 seere, med en peak på 457.000 seere. Kvinner 20-29 år var en av de største målgruppene med 41,8 prosent.

- Med slike tall blir Viasat 4 den største kommersielle kanalen i det aktuelle tidsrommet, og vi fikk til sammenligning hele 20 prosentpoeng bedre andel enn TV2 under kampen.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: Vegard Grøtt / NTB scanpix

«Gullfisken»-flopp
Det kan ellers nevnes at «Nytt på Nytt» på NRK1 var helgens mest sette program, med 1.118.000 seere.

«Mesternes Mester» hadde lørdag 1.092.000 seere, mens 867.000 fikk med seg «Skavlan», som var helgens tredje mest sette program.

«Norske Talenter» fikk 574.000 til å benke seg foran TV2-skjermen fredag, mens Thomas Nummes og Harald Rønnebergs møte med Kong Harald V trakk 676.000 seere samme dag. Reklamebransjens direktesendte prisutdeling, «Gullfisken», trakk 492.000 seere, som er det laveste seertallene siden 2010, ifølge Kampanje.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag