NA24.no

Valuta USD 8,08 EUR 9,62 GBP 10,93 SEK 91,28
Oslo Børs 0,83

- Uproft av TV 2

NA24 Propagandas mediepanel er ikke imponert av TV 2s håndtering av Kanal 24.

Helt siden TV 2-sjef Alf Hildrum tok over etter Kåre Valebrokk har Kanal 24s skjebne i mediekonsernet vært usikker.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Et halvt år etter er situasjonen ikke avklart og det imponerer ikke NA24 Propagandas mediepanel som noen uker før jul ble samlet på Grand Café for å prate uformelt om medieåret 2007.

- Veldig uproft av TV 2, både for markedet som oss – for vi vet jo ikke om radiokanalen vil bestå over nyttår. Og så er det å gå ut i pressen å drøfte fremtiden der er ikke bra for omdømmet, sier Johnny Haaberg i mediebyrået OMG.

Dårlig eier
Sammen med informasjonsrådgiver Jarle Aabø, A-Magasinets redaktør Kjersti Løken Stavrum, Grey-sjef Jan Christian Fosseidbråten og ansvarlig redaktør i Klassekampen, Bjørgulv Braanen utgjør han mediepanelet.

- TV 2 har vært en dårlig eier. De ansatte i Kanal 24 har løftet hverandre gjennom året og har gitt bedre og bedre resultater. Mens eierne ikke har interessert seg. Den burde legges ned av hensyn til arbeidsmiljøloven, smiler Aabø.

Deltakerne i panelet er samlet om at Kanal 24 er blitt dårlig håndtert av TV 2, og ikke minst med tanke på de ansatte.

Synd
Sett fra et reklameperspektiv er de overrasket over TV 2 har valgt å drive prosessen samtidig med at reklameavtalene for 2008 ble inngått. Men også ser de at Kanal 24, som en del av TV 2-Gruppen er verdifull.

- Jeg synes det er synd om den ikke overlever. Vi kjøpte kampanje i TV 2 Gruppen og fikk 70 prosent dekning i løpet et døgn. Det er det få som kan tilby, sier Fosseidbråten.

NA24 Propaganda har samlet fem personer fra medieindustrien til en uformell samtale over mat og drikke på Grand Café for å oppsummere medieåret som gikk. Resultatet er fire artikler som publiseres gjennom julen på NA24 Propaganda.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere