*Nettavisen* Økonomi.

- Uredelig og tarvelig

Rema 1000 erter på seg rivalene.

26.01.09 09:57

- Dette er tull og tøys og bevisst lureri. Kampanjen er uredelig og egentlig litt tarvelig, mener informasjonsdirektør Bjørn V. Kløvstad i Coop om Rema 1000s nye reklamekampanje.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Kampanjen går kort sagt ut på at lavpriskjeden bruker reklameplass på å sammenligne priser mellom dagligvarekjedene, under fanen «De smarte sparer tusener!». Til Dagens Næringsliv raser nå konkurrentene.

- Rema sammenligner ikke epler og pærer, men pølser og rosiner. Og du skal være veldig dårlig til å lete hvis du alltid plukker de dyreste varene hos konkurrentene, sier Kløvstad til DN.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Også Ica og NorgesGruppen er skeptiske til kampanjen, og Icas informasjonsjef Bjørn Takle Friis mener Rema 100 bevisst går inn for å provosere. Han poengterer at en bot fra Forbrukerombudet ikke på langt nær vil samsvare med reklameverdien av kampanjen.

Rema-sjef Ole Robert Reitan ler av karakteristikkene.

- Det som er useriøst er at de andre kjedene tror de kan drive supermarked og ta 30-40 prosent mer for samme vare. Det er røveri, sier han til DN.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Få næringslivsnyheter direkte på mobilen: Send NA24 START til 1930 (tjenesten koster kr. 4,- per melding).

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag