NA24.no

Aller Media gikk 75 millioner i minus i fjor

RØDE REGNSKAPSTALL: Se og Hør og Dagbladet er to av Aller Medias mest kjente merkevarer. I fjor gikk mediekonsernet 75 millioner kroner i minus.
RØDE REGNSKAPSTALL: Se og Hør og Dagbladet er to av Aller Medias mest kjente merkevarer. I fjor gikk mediekonsernet 75 millioner kroner i minus. Foto: Christian Liliendahl (NTB scanpix)
Sist oppdatert:
Røde tall for mediegigant.

Bunnlinjen er ikke tilfredsstillende, vedgår administrerende direktør Roger Hansen.

– Vi er ikke fornøyd med konsernets resultat, men nye tiltak er på plass for å realisere ytterligere synergier mellom medieselskapene både på inntekts- og kostnadssiden. Samlokaliseringen i vårt nye bygg på Hasle er sentral, sier han i en pressemelding.

Aller Medias kjøp av Dagbladet, Hyper Interaktiv og Scandinavia Online (SOL) har ført med seg en kraftig økning i konsernets omsetning.

Konsernets regnskapsår ble avsluttet 30. september 2014. Omsetningen lå på 1.885 millioner kroner, opp fra 1.389 millioner kroner det foregående regnskapsåret.

Det kraftig svekkede resultatet skyldes ifølge Aller Media betydelige kostnader knyttet til nedbemanning og omstillinger. I tillegg har de trykte mediene opplevd svekket omsetning.

Roger Hansen, administrerende direktør i Aller Media AS

Det blir nye kutt på papir, advarer Aller-sjefen.

– De papirbaserte mediene er fortsatt viktige, men vil måtte fortsette å redusere kostnadsnivået, sier Hansen.

Digitale medier øker derimot omsetningen betydelig, og nye satsinger vil snart se dagens lys, forsikrer han.

Aller Media eies av Aller Holding i Danmark. Konsernet utgir Dagbladet, Se og Hør, Allers, KK og står også bak en rekke andre blader og nettsider. (©NTB)

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!


Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

Våre bloggere