Gå til nye Nettavisen

Lyst til å se den nye Nettavisen?

NA24.no

Amedia gir opp kampen mot finn.no

Konsernsjef Are Stokstad må konstatere at kampen om det nasjonale rubrkkmarkedet er tapt inntil videre.
Konsernsjef Are Stokstad må konstatere at kampen om det nasjonale rubrkkmarkedet er tapt inntil videre. Foto: Terje Bendiksby (NTB Scanpix)
Mediekonsernet Amedia gir opp den knallharde kampen om rubrikktjenester og legger ned nettstedene Zett, Trenger og Eiendomsnett.

Amedia stenger nettstedene denne måneden og setter dermed punktum for konsernets satsing på nasjonale rubrikktjenester, skriver Klassekampen.

- Vi må tørre å skru av ting som ikke fungerer. Disse satsingene har ikke fungert slik vi hadde håpet. Hovedgrunnen er at vi ikke har utnyttet at vi er et lokalaviskonsern, men i for stor grad forsøkt å rette oss mot et nasjonalt marked, sier digital redaktør Ben Christensen i Amedia Salg og Marked til avisen.

Christensen legger ikke skjul på at konkurransen med giganten Finn.no ble for tøff. Christensen mener nå at Amedia må utnytte sine styrker ved å knytte rubrikkannonsene tettere opp mot hver enkelt lokalavis.


Rapporter om feil i artikkelen

Vil du delta i debatten?
Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt. Her kan du enkelt bidra med din mening
(tjeneste under utvikling).

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!