NA24.no

Anbefaler Active 24 tross tap

Sist oppdatert:
Active 24 klarte ikke levere overskudd i årets første kvartal, men meglerhuset Kaupthing mener aksjen er så billig at det bare er å kjøpe.

Internett-selskapet Active 24 leverte torsdag resultat for første kvartal. Selskapet kunne melde om en fakturert omsetning i kvartalet på 63,6 millioner kroner, mot 54.6 millioner kroner året før.

Bokført omsetning endte imidlertid på 54,2 millioner kroner mot 54,52 millioner kroner samme periode året før.

Driftsresultat før avskrivninger endte på 5,32 millioner kroner mot 7,9 millioner kroner samme periode året før. Resultat før finans og skatt endte med et tap på 1,78 millioner kroner mot et overskudd på 3,4 millioner kroner samme periode året før.

Resultat før skatt endte med et tap på 3,33 millioner kroner, mot 4,17 millioner kroner i overskudd samme periode året før.

Anbefaler kjøp
Active 24 har gang på gang skuffet markedet med svake tall og nesten alt av tillitt har forsvunnet hos investorene. Dette har også ført til at aksjekursen i selskapet har vært svært laber.

I et ferskt analysenotat fra meglerhuset Kaupthing skriver de at markedsverdien på selskapet nå er på linje med kontantbeholdningen og verdien av de fremtidige skatteavdragene. Dette, mener meglerhuset, gjør selskapet til et klart oppkjøpscase.

50 mill i cash
Kaupthing peker på at selskapet har 50 millioner kroner i kontanter, eller 46,3 millioner kroner etter første kvartalstallene, mens de har et utsatte skattefordeler til en verdi av 150 millioner kroner.

Meglerhuset startet torsdag dekningen av selskapet med et kursmål på ni kroner aksjen. Kurs på aksjen torsdag formiddag var på 5,3 kroner aksjen, en oppgang på 3,9 prosent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere