NA24.no

Apotek med langfilm

Apotek 1 lanserer film med tre ganger vanlig lengde.

95 sekunder føles ikke akkurat som en evighet, men for en reklamefilm er det godt over normalen. Reklamefilmene på tv kjøres gjerne som 30- eller 45-sekunders filmer i begynnelsen av en tv-kampanje, som igjen følges opp av 15-sekunders filmer.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Apotek1 henger seg dermed på trenden, som bryter med den allmenne trenden, med å dominere et reklameavbrekk fremfor å være en av mange. Før dem i rekken er blant annet Friele, Aker og Canal Digital som alle har laget filmer på to eller flere minutter.

Egne ansatte i reklamen
Kampanjen er utarbeidet i samarbeid med Dinamo Reklame. Kampanjen består av en 95 sekunder lang profilfilm, og flere 15 sekundere. I tillegg kommer annonsering i riksdekkende presse, og utnyttelse av kommunikasjonsflatene i alle Apotek1. De ansatte i Apotek1 har også fått mulighet til å prege kampanjen. En audition ble nemlig gjennomført for å finne den som kunnne representere de ansatte i filmen. Linda Abelsen fra Tromsø ble vinneren.

- For Dinamo er det å skulle differensiere i en generisk kategori en utfordrende kommunikasjonsoppgave, sier konsulent Tom Ovind i dinamo i en pressemelding.

Teamet
Teamet hos Dinamo har i tillegg til Ovind og Sæther bestått av tekstforfatterne Henrik Hagelsteen og Stein Simonsen, prosjektleder Unni Rolfsen og planner Henrik Habberstad.

Motion Blur ved Thomas Hilland og Richard Patterson har produsert filmen og etterarbeidet har Chimney Pot tatt seg av.

Her kan du se filmen:

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere