NA24.no

Avis diktet opp selvmordsforsøk

(scanpix)
- Mamma tok kontakt og var urolig for at jeg hadde forsøkt å ta livet mitt, sier det medieprofilerte offeret.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Den svenske medieprofilen Calle Schulman preget førstesiden til den svenske avisen Expressen med tittelen «Schulmans selvmordsforsøk». Problemet er bare at han aldri har forsøkt å ta sitt eget liv, men at han i en debattartikkel i avisen skriver at han har fundert på det. For kjempetabben både beklager avisen og betaler erstatning, ifølge Resumé.se.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Venner og mamma tok kontakt med meg i morges og var urolige for at jeg hadde forsøkt å ta livet mitt. Og det stemmer jo ikke. Jeg er ingen selvmordskandidat, sier Calle Schulman, ifølge avisen.

Schulman tok raskt kontakt med avisens ledelse som la seg flat.

- Det var en ulykkelig formulering på førstesiden. Calle Schulman tok kontakt med oss, vi har snakket med han, bedt om unnskyldning og beklager om han og hans familie har blitt triste. Vi er enige med Calle. Vi kommer til å innføre en rettelse og han godtar unnskyldningen, sier avisens informasjonssjef Irina Halling ifølge avisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere