NA24.no

Babymat-bud på 102 milliarder

Sist oppdatert:
Danone vil spise av Nestlés markedsandel.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Bare en uke etter at den franske matvaregiganten Danone solgte ut sin snacks-divisjon til Kraft Foods for 7 milliarder dollar, nær 42 milliarder norske kroner, er selskapet på byttejakt i babymatmarkedet.

NA24 - din næringslivsavis

Den franske kjempen Danone klinte mandag til med et kjempebud på 17 milliarder dollar, rundt 102 milliarder norske kroner, for den nederlandske babymatprodusenten Royal Numico, ifølge forbes.com.

Danone vil sammen med Numico bli den nest største barnematprodusenten i verden, etter sveistiske Nestlé. Danone er allerede inne i babymatmarkedet med merket Bledina, men har hatt et ønske om å posisjonere seg ytterligere i markedet for å få en sunnere profil. Det skal være årsaken til at selskapet valgte å rømme fra snacksen og i stedet satse på mat til minsten.

Til sammen vil de to babymatprodusentene ha et markedsandel tilsvarende 324 milliarder kroner.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere