*Nettavisen* Økonomi.

Beklager Märtha-tabbe

KULTURFORMIDLING: Prinsesse Märtha Louise og Ari Behn jobber med kultur på hvert sitt vis. Foto: Lise Åserud, Scanpix

TV 2 presiserer Märtha Louises uttalelser om Se og Hør.

10.02.09 11:18

Prinsessen sa i dokumentaren «Eventyrprinsessen» at Se og Hør skulle ha skrevet at hun har lest erotiske eventyr på julebord.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Se og Hør gikk ut blant annet i Dagbladet etter at dokumentaren var sendt og benektet at de hadde skrevet noe slikt. Se og Hør valgte å klage inn TV 2 for Pressens Faglige Utvalg for blunderen. Der er klagen foreløpig ikke behandlet.

Nå beklager TV 2 på sine nettsider:

«Det er ikke korrekt at Se og Hør publiserte dette. Disse forholdene er heller ikke senere omtalt i bladet Se og Hør. Temaet var derimot omtalt i andre medier.

TV 2 beklager at den feilaktige henvisningen til Se og Hør ble publisert og også at Se og Hørs kommentarer til påstanden ikke ble innhentet på forhånd, står det å lese på TV 2s sider.»

Ifølge Journalisten har nå Se og Hør trukket sin PFU-klage.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag