*Nettavisen* Økonomi.

Beskyldes for prisdumping

Foto: Kjetil Ree (CC)

SAS reagerer på Norwegians billigbilletter.

Nok en gang har Norwegian tråkket SAS på tærne ved å tilby billetter til lavere priser på strekninger der det allerede er kamp om passasjerene.

Norwegian har lagt ut 10.000 billetter til 50 svenske kroner på strekningen Göteborg - Stockholm.

SAS’ kommersielle direktør, Robin Kamark, mener denne prisen ikke dekker landingsavgifter, langt mindre de reelle kostnadene for flygingen og kaller det for prisdumping, skriver Finansavisen.

- Det er umulig å tjene penger på denne måten. SAS kommer ikke til å følge etter prisnivåer som egentlig er hinsides all fornuft i markedet, sier Robin Kamark til Finansavisen.

Etter at SAS, ved nyttårstider trakk seg fra kampen om å tilby de billigste billettene ventet analytikerne at Norwegian ville være mindre aggressive og ikke jage etter å tilby billetter til ekstremt lave priser. Men Norwegian rister oppgitt på hodet over kritikken.

Les også: SAS setter opp billettprisene

- Dette er et tidsbegrenset åpningstilbud på en ny rute, hvor våre konkurrenter har fløyet i mange tiår, sier Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian, til Finansavisen.

Les flere saker på NA24

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag