NA24.no

Best på kundeservice

Administrerende direktør Petter Carlsen, Canal Digital Norge AS
Administrerende direktør Petter Carlsen, Canal Digital Norge AS Foto: Canal Digital Norge AS
Canal Digital kåret til beste kundeservice innen TV-distribusjon.

TNS Gallup og Dolphin lanserte i onsdag Norges største måling av kundeservice for 2011, der Canal Digital ble kåret til beste kundeservice innenfor TV-distribusjon. Samtidig kom Canal Digital på listen over de tre beste kundeservicene på bredbånd.

Undersøkelsen som TNS Gallup og Dolphin publiserte i dag har strukket seg over hele 2011, og har ca 20 000 responsdenter på landsbasis. I undersøkelsen har kundesentrene blitt målt på alt fra svartid, lengde på henvendelsene, viderekobling og gjentatte samtaler, til hvor forståelig informasjon som ble gitt, serviceinnstilling og kontaktmetode. Videre har respondentene brukt Telefon, E-post, Chat og sosiale medier i sine henvendelser.

- Vi har ambisjon om å ha Norges beste kundeservice og den gode kundeopplevelsen er det vi lever av, så slike målinger er viktige for oss. Vi er svært glade for å bli kåret til beste kundeservice innen TV-distribusjon, men også fordi vi holder en høy posisjon innen bredbånd. Det er viktig å understreke at dette ikke hadde vært mulig uten nærmere 450 dedikerte kundeservicemedarbeidere som jobber ved Canal Digitals kundesentre, forteller Roger von Zernichow, Direktør Kundeservice i Canal Digital Norge i en melding.

God resultat på tross av store utfordringer
Canal Digital har også tidligere oppnådd gode resultater på kundeservicemålinger, men målingen for 2011 er spesielt gledelig på bakgrunn av at det har vært et år med mange store prosjekter. Herunder lansering av ny HDPVR dekoder fra ADB som har fått strålende kritikker, og nye internettprodukter. Mest omfattende har imidlertid oppgraderingen av TV-og bredbåndsnettet hos Canal Digital Kabel TV vært, noe som dessverre også har gitt kabelkundene noen utfordringer mot slutten av året i 2011.

- Vi er ydmyke over at vi tross alt får et så bra resultat, men vi vet at mange av kundene våre har slitt med lange svartider før jul. Dette skal nå være et tilbakelagt stadium. Vi tror likevel at dette gjør kåringen enda viktigere for de som jobber hos Canal Digitals kundeservice, som den siste tiden har opplevd lange dager og måtte sette seg inn i mange nye problemstillinger. Resultatene forteller oss at vi gjennomgående leverer en service som kundene setter pris på og det tar vi med oss videre, forteller Roger Larsen, Direktør for CRM i Canal Digital Kabel i meldingen.

Skal fortsette hard jobbing
Han understreker at Canal Digital vil jobbe hard for å opprettholde slike gode resultater også i fremtiden

- Vi jobber kontinuerlig med å utvikle oss for å bli enda bedre. Og vi tar med oss høstens lærdom videre for å utvikle oss videre mot å sikre at kundene også i fremtiden får den gode kundeopplevelsen de bør kunne forvente av Canal Digital, sier Larsen i meldingen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere