NA24.no

BI bruker flest reklamekroner

Handelshøyskolen BI bruker millioner på studentkrig.

Krigen for å kapre til seg studentene krever stadig større investeringer. Handelshøyskolen BI har så langt i år svidd av 20 millioner kroner på å lokke flere studenter til Nydalen i Oslo, melder Dagsavisen.

NA24 - din næringslivsavis

Til sammenligning har Norges Handelshøyskole (NHH) brukt 1,9 millioner kroner i samme periode.

Hans Geelmuyden, som jobber med NHHs kommunikasjonsstrategi, sier at reklame er som å kaste penger ut av vinduet. Det som virkelig gir effekt er renommé og relasjonsbygging.

Han mener skolen heller bør bruke penger på å styrke lærerkreftene eller ruste opp forskningsmiljøet.

Reklamekroner fordel på antall potensielle studenter viser at BI bruker 2.587 kroner per søker. Til sammenligning bruker NHH bare 917 kroner per søker.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere