NA24.no

Bikkje dro opp bilsalget

Sist oppdatert:
Bates reklamefilm med en hund i kamp med en Audi har gjort suksess ute i verden.

Bikkja som jager en Audi A4 Quattro og ender på trynet i snøen har fått flere nasjonaliteter enn den norske til å humre i skjegget, skriver Finansavisen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Reklamefilmen, som også har fått to oppfølgere, er blitt brukt i markedsføring i store deler av Europa. Og ifølge direktør i Audi Norge Vidar Eriksen og informasjonssjef hos importør Harald A. Møller, Paul Hegna, har den bidratt til økt salg av bilen.

Se bikkja få ta sin hevn her.

- Vi har økt både den totale markedsandelen og quattro-andelen siden reklamene begynte å bli vist i januar 2006. Dette har vi forsøkt å dokumentere overfor juryen i Stella 2007, prisen for effektiv reklame, sier de to til Finansavisen.

Filmen er solgt til ti land i verden, deriblant Australia hvor snø ikke er normalt i store deler av kontinentet.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere